شاگردان ژاوی به کورس برگشتند

بالاخره نوری در انتهای تونل بارسلونا درخشید. 

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ بارسایی ها در بیشتر فصل در تاریکی محبوس بودند، از لیگ قهرمانان حذف شدند و در لالیگا در رده ششم قرار گرفتند، اما شکست روز چهارشنبه مقابل رئال مادرید حداقل نشان داد که می توانند بار دیگر با رقبای خود رقابت کنند.

 از زمانی که تیم در ماه دسامبر با نتیجه 3-0 از بایرن مونیخ شکست خورد، "رقابت" برای مربی ژاوی هرناندز به عنوان یک کلمه کلیدی مطرح بود. پس از آن باخت در آلمان، او گفت که زمان آن رسیده است که باشگاه ورق را برگرداند و فصل جدیدی را در تاریخ خود آغاز کند. قبل از رویارویی با مادرید در این هفته، او از بازیکنانش خواست تا این ال کلاسیکو را به نقطه عطفی برای فصل خود تبدیل کنند. بر اساس نحوه عملکرد آنها مقابل مادرید، حتی اگر با شکست به پایان رسید، می توانست شایستگی های بارسا راثابت کند.

 برای اولین بار پس از مدت ها، بارسا به مصاف تیمی رفت که خیلی ها آن را یکی از مدعیان در لیگ قهرمانان اروپا می دانند. رئال مادرید صدر نشین لالیگا است و 17 امتیاز از بارسا بالاتر است، اما این فاصله در زمین ریاض مشهود نبود.  

بارسا در نیمه اول در مقاطعی تلاش کرد و شاید بیش از حد محتاط بود، اما پس از باز شدن دروازه توسط وینیسیوس از خواب بیدار شدند. لوک دی یونگ پیش از این دو ضربه سر را با مهار توسط کورتوا هدر داده بود که پس از دفع خیلی اتفاقی میلیتائو، به طور تصادفی به بازی برگشت.

 تیم کاتالان در این فصل برای گلزنی تلاش کرده است - آنها در 6 بازی لیگ قهرمانان فقط دو گل به ثمر رساندند - اما مشکلات خود را بعد از هم سطح کردن دی یونگ فراموش کردند. حتی به نظر می رسید که در حال تفریح ​​هستند.  

با ورود پدری همیشه درخشان و اولین حضورش از سپتامبر پس از بهبودی از مصدومیت، نیمه دوم را رو به جلو آغاز کردند. شانس ها آمدند و رفتند، اما به نظر می رسید وقتی کریم بنزما برتری مادریدی ها را به دست آورد، تلاش های آنها بی فایده بود.

یکی دیگر از صفات رایج برای ژاوی «شجاعت» بوده است. او از بازیکنانش می‌خواهد که با توپ ریسک کنند، و مطمئناً در آنجا الگو، خود را قرار داده است زیرا بارسا مجبور شد بازی را تعقیب کند و به سیستم 3-2-3-2 تغییر مکان داد و پاداش خود را دریافت کرد. آنسو فاتی که مانند پدری در حال بازگشت از مصدومیت بود، با ضربه سر ارسال جوردی آلبا را به ثمر رساند و تیم را به وقت اضافه رساند.  

آنها در اسپانیا می گویند "Tiene gol" ("او هدف دارد") و آنسو قطعاً هدف دارد. این پنجمین گل او در این فصل بود در حالی که این فقط نهمین بازیش بود - که در پنج تای آنها به عنوان بازیکن تعویضی حضور یافته است.

 در وقت اضافه، بارسا فرصت هایی برای بردن بازی داشت، اما در وقت استراحت گرفتار شد و تمرکز خود را از دست داد و مادرید با والورده بازی را برد.

 کتاب های تاریخ پنجمین برد متوالی را برای مادرید در ال کلاسیکو ثبت کردند، اما ممکن است نقطه عطف بارسا را ​​نیز نشان دهند.  

آنها برای اولین بار از دسامبر 2019 در 90 دقیقه از شکست مقابل مادرید اجتناب کردند و علاوه بر رقابت، می توانستند بازی را نیز ببرند. همچنین بازگشت هایی برای پدری و آنسو، که هر دو برای این تیم بسیار حیاتی هستند، و اولین بازی کامل فران تورس پس از انتقال 55 میلیون یورویی او از منچسترسیتی وجود داشت.

 رئیس باشگاه خوان لاپورتا ، اخیراً اعلام کرد که "بارسا بازگشته است." آنها هنوز راه درازی برای رفتن به داخل و خارج از زمین دارند، اما آنها بنظر میرسد در مسیر درست زیر نظر ژاوی قراردارند.  

با داشتن یک تیم کاملا آماده و جمعی از هیجان انگیزترین بازیکنان جوان در اروپا، آنها باید حداقل در این فصل در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرند و از محروم شدن در لیگ قهرمانان اجتناب کنند. از آنجا، آنها می توانند روی چالش های بزرگتر تمرکز کنند.  

 ترجمه و تدوین محسن سلیمانی سرشت

کد خبر: 1125701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =