دستگاه دیپلماسی طبق قانون مکلف به ارائه گزارش مذاکرات به مجلس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون راهبردی لغو تحریم‌ها، دولت، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی را موظف به ارائه نتایج مذاکرات به مجلس کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ زهره الهیان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به چین گفت: جمهوری اسلامی نیاز به تعامل و روابط با همه ظرفیت‌های بین المللی و توازن در سیاست خارجی دارد که این سیاست از سوی دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

نماینده مردم  تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات افزود: دولت گذشته همه ظرفیت‌های خود را در تعامل با اروپا و غرب می‌دید و از ظرفیت شرق و سایر حوزه‌ها مانند آفریقا و آمریکایی لاتین در طول ۸سال غافل ماند، اما با شروع به کار دولت سیزدهم توازن مجدد به سیاست خارجی کشور برگشته است.

 عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه کشورهای روسیه و چین با توجه به ظرفیت بالای خود در عرصه اقتصاد بین الملل تعیین کننده هستند، گفت: استفاده از ظرفیت این کشورها و تعاملات با آنها می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران مهم باشد و سفر وزیر امور خارجه در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی حائز اهمیت است.

الهیان اضافه کرد: با توجه به قرارداد ۲۵ساله ایران و چین، می‌توان از ظرفیت‌های این کشور در توسعه مبادلات اقتصادی استفاده کرد. این کشور امروز به عنوان اقتصاد برتر دنیا  شناخته شده و توسعه تعاملات با این کشور می‌تواند بسیاری از موضوعات مرتبط با تحریم‌های یکجانبه آمریکا را کم رنگ و خنثی کند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر حمایت مجلس از تیم مذاکره کننده کشورمان گفت:  این مذاکرات در چارچوب‌های تعیین شده نظام پیگیری می شود و تیم فعلی هم توجه ویژه‌ای به خط قرمزها دارد و گزارش‌ مذاکرات به مجلس ارائه می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور اخیر وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: هفته گذشته وزیر امور خارجه نتیجه و خروجی فعلی مذاکرات را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه داد و نمایندگان هم دیدگاههای خود را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه قانون راهبردی لغو تحریم‌ها، دولت، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی موظف به ارائه نتایج و روند مذاکرات به مجلس هستند، گفت: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هر تصمیم نهایی که قرار است در این مذاکرات گرفته شود و هر توافق که صورت بگیرد، قبل از امضای نهایی  باید به اطلاع مجلس برسد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1125710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =