نقش‌ها در سینما و تلویزیون خرید و فروش می‌شوند / باندبازی عامل کم‌کاری بازیگران

بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: خبرهایی شنیده‌ام مبنی بر اینکه نقش‌ها در سینما و تلویزیون خرید و فروش می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود امنیت شغلی ما از میان برود.

محمد شیری، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود گفت: این روزها بر سر کار جیران به کارگردانی حسن فتحی و سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان حضور داشته‌ام اما خب دیگر مانند گذشته فعالیت چندانی در سینما و تلویزیون ندارم.

بیشتر بخوانید:

گلایه‌های منوچهر آذری از بی‌توجهی مسئولان / باید از وجود پیشکسوتان بهره برد

وی با اشاره به اینکه دیگر مانند قدیم که پُر کار بودم و سر کارهای ۹۰ شبی حضور می‌یافتم در تلویزیون حضور ندارم، گفت: متاسفانه علت چنین مسئله‌ای باند بازی است که ما در جامعه در تمام صنوف و نه فقط در صنف خودمان شاهدش هستیم.

شیری ادامه داد: برخی از همکاران ما سن و سالی بالایی دارند و حتی نقش نیز برای آنها وجود دارد اما در کنج خانه نشسته‌اند و کسی به دادشان نمی‌رسد.

بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر اظهار کرد: من عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران سینما و تلویزیون هستم اما هیچ انجمنی نتوانسته امنیت شغلی برای هنرمندان ایجاد کند چرا که ما هیچ قدرت اجرایی نداریم و کارگردانان از هر فردی که دلشان می‌خواهد می توانند در کارها استفاده کنند و بدتر از این من خبرهایی شنیده‌ام مبنی بر اینکه نقش‌ها در سینما و تلویزیون خرید و فروش می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود امنیت شغلی ما از میان برود.

محمد شیری

وی در پاسخ به این سوال که نقش مسئولان را در حمایت از پیشکسوتان چطور می‌بینید، گفت: من در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود در برنامه سریالیست نیز اشاره کردم که چهل و خورده‌ای سال از انقلاب گذشته اما به جای اینکه روز به روز مسئولانی که در حوزه فرهنگ کار می‌کنند بهتر عمل کنند، عملکردشان ضعیف‌تر می‌شود.

شیری در ادامه گفت: با توجه به اینکه بودجه صدا و سیما در سال آینده افزایش پیدا کرده امید می‌رود که شاهد گشایش‌هایی در زمینه فرهنگ کشورمان باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه جای خالی برنامه‌های شاد و مفرح در تلویزیون ما بسیار احساس می‌شود، گفت: اگر مردم شاد باشند نیمی از مشکلاتشان حل خواهد شد اما اگر روح و روانشان به هم بریزد، شکننده می‌شوند و نتیجه اش این می‌شود که هر روز شاهد هستیم که چندین نفر بر سر مسائل جزئی در خیابان با یکدیگر درگیر می‌شوند.

بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در پایان در خصوص انتظارات خود از مسئولان اظهار کرد: بهتر است مسئولان به سراغ آن دسته از هنرمندانی بروند که سال‌هاست مشغول به فعالیت نبوده‌اند و دلشان می‌خواهد دوباره به این عرصه برگردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =