3 روش آسان برای خوشبو کردن فرش با جوش شیرین

اگر احساس می کنید فرش شما خوش بو نیست، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

به گزارش ایسکانیوز؛ راه های مختلفی برای خوشبو کردن فرش با جوش شیرین وجود دارد. شما می توانید بسته به نیاز خود، بهترین گزینه را برای تمیز کردن خانگی فرش با جوش شیرین انتخاب کنید یا از خدمات قالیشویی میرداماد استفاده کنید.

دقت کنید که استفاده بیش از حد جوش شیرین می تواند باعث خوردگی کیسه جاروبرقی شود و گاهی اوقات برخی از پودرها می توانند از برخی فیلترها عبور کنند. به همین دلیل است که باید از جوش شیرین در حد اعتدال استفاده کنید و از فیلترها و کیسه های باکیفیت جاروبرقی استفاده نمایید.

روش اول: جوش شیرین+ اسانس میخک یا دارچین

جوش شیرین، نمکی است که کاربردهای زیادی دارد. این ماده به ویژه در تمیز کردن و رفع بوهای ناخوشایند مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد، استفاده از جوش شیرین را برای از بین بردن بوهای نامطبوع توصیه می کنند.

رایج ترین روش برای خوشبو کردن فرش با جوش شیرین آن است که پودر خشک را روی فرش بپاشید. سپس بگذارید چند دقیقه تا چند ساعت یا حتی یک شب تا صبح (بسته به میزان بوی بد) روی آن باقی بماند. سپس برای از بین بردن کامل هرگونه بوی نامطبوع، روی قسمت هایی که جوش شیرین ریخته اید، کاملاً جاروبرقی بکشید. در صورت لزوم این عمل را مجددا تکرار کنید و سپس کیسه وکیوم جاروبرقی خود را تعویض کنید.

توجه کنید که این روش را به پایان روز یا درست قبل از خروج از خانه موکول کنید، زیرا توصیه می شود تردد در منطقه را به حداقل برسانید یا به طور کامل از رفت و آمد در آن منطقه جلوگیری کنید.

اگر روش خوشبو کردن فرش با جوش شیرین را امتحان کرده اید و از نتایج آن راضی هستید اما می خواهید با افزودن رایحه ای با طراوت، عطر و بوی دیگری به فرش خود بدهید، 15 تا20 قطره اسانس را با جوش شیرین مخلوط کنید.همچنین می توانید با افزودن عطرهای طبیعی، قدرت و بوی دلپذیر این ترکیب را افزایش دهید.

علاوه بر این، می توانید با افزودن 1 تا 15 قطره روغن های دیگر به انتخاب خود، اثربخشی مخلوط را افزایش دهید. یک قاشق چای خوری از ادویه های آسیاب شده دارای بوی شیرین مانند دارچین یا میخک یا یک قاشق چای خوری گیاهان خشک شده یا گل های دلخواه مانند رزماری یا اسطوخودوس را به جوش شیرین خود اضافه کنید. قبل از استفاده، مخلوط را خوب تکان دهید.

روش دوم: جوش شیرین+ بوراکس+ اسانس

فقط با 2 ماده و جوش شیرین، یک خوشبو کننده فرش طبیعی و ارزان تهیه کنید! یک فنجان جوش شیرین را با 20 تا 30 قطره اسانس ترکیب کنید. می توانید نصف فنجان بوراکس را به این ترکیب اضافه کنید. مواد داخل ظرف را به درستی تکان دهید. این مخلوط را روی فرش بپاشید و یک ساعت یا یک شب تا صبح صبر کنید. سپس جاروبرقی بکشید تا کل مخلوط از روی فرش پاک شود. می توانید مابقی مخلوط را در یک منطقه خشک با تهویه مناسب، نگهداری کنید تا در مواقع ضروری دوباره استفاده نمایید!

این خوشبو کننده به از بین بردن بوی حیوانات خانگی نیز کمک می کند. همچنین می توانید برای از بین بردن بوی فرش خود از خدمات باکیفیت قالیشویی قیطریه استفاده کنید.

روش سوم: پاکسازی عمیق

پاکسازی عمیق با جوش شیرین برای آن دست از افرادی که با بوی نامطبوع طولانی مدت در فرش مواجه هستند، کاربرد دارد. این فرایند ابتدا با جاروبرقی کشیدن فرش برای از بین بردن ذرات خاک و الیاف شل شده شروع می شود. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در طول پاکسازی فرش با این روش، هیچ کس روی فرش راه نمی رود.

جوش شیرین تازه را آزادانه (اما نه بیش از حد) روی فرش خود بپاشید. از یک اسفنج یا یک برس خشک استفاده کنید تا پودر را در الیاف فرش بمالید. تمام الیاف را با جوش شیرین بپوشانید. برای فرش های ظریف، از یک تی شرت یا پارچه قدیمی استفاده کنید. اجازه دهید جوش شیرین یک شب تا صبح یا حتی 24 ساعت روی الیاف باقی بماند. هرچه بیشتر به آن زمان بدهید، بهتر است. در این مدت روی فرش راه نروید. همچنین مطمئن شوید که در طول درمان با این روش، فرش خیس نمی شود. در نهایت فرش را به صورت مقطعی در ردیف های مشخص، کاملاً جاروبرقی کنید تا مطمئن شوید جوش شیرین از الیاف خارج شود.

این درمان طولانی مدت با جوش شیرین، باعث تمیز کردن عمیق فرش شما می شود. تا زمانی که این نمک روی فرش شما وجود دارد، بوها را به طور کامل خنثی می کند. در صورتی که با وجود انجام دادن تمام مراحل، بوی فرش از بین نرفت، می توانید از قالیشویی مرزداران کمک بخواهید.

کد خبر: 1125726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =