تصمیم‌گیری‌های وزارت بهداشت ذهن دانشجویان را مشوش کرد/ استفاده از حداکثر ظرفیت خوابگاه در ایام امتحانات

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در کلانشهرها با بی‌برنامگی در ترم اول تحصیلی مواجه بودند که ذهن دانشجویان را مشوش کرد، این بی‌برنامگی‌ ار وزارت بهداشت نشأت می‌گرفت.

شایان پاداش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در نیمسال اول تحصیلی بی‌برنامه بودند اظهار کرد: این بی‌برنامگی استرس زیادی را به دانشجویان وارد کرد، این استرس برای دانشجویان دانشگاه‌های کوچک‌تر و محروم‌تر بیشتر بود. حتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در کلانشهرهایی مثل اصفهان و تهران با بی‌برنامگی در ترم اول تحصیلی مواجه بودند، این موضوع از بی‌برنامگی‌ وزارت بهداشت نشأت می‌گرفت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ابلاغیه وزارت بهداشت در زمینه امکان مجازی شدن امتحانات ورودی ۱۴۰۰ سیزدهم دی ماه منتشر شد، اما این نامه در این تاریخ به کارتابل دانشگاه‌ها انتقال پیدا نکرده بود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امتحانات‌ برخی از دانشگاه علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ۱۸ دی‌ماه آغاز شده است. از طرفی کلمه «بخشی» در عبارت‌ مجازی برگزار شدن «بخشی از امتحانات‌ ورودی‌های ۱۴۰۰» نیز مشکل ساز شده بود، این در حالی است که امکان برگزاری‌ تمامی امتحانات ورودی‌های این سال وجود داشت. فلسفه مجازی شدن امتحانات ورودی‌های ۱۴۰۰، کاهش تراکم دانشجویان در خوابگاه‌ها بود و برگزاری بخشی از امتحانات در کاهش حضور دانشجویان تاثیر چندانی نداشت.

وی افزود: وزارت بهداشت بر حضوری شدن کلاس‌های آموزشی در ترم آینده تاکید دارد، اما امکان حضوری شدن کلاس‌های بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به کمبود خوابگاه وجود ندارد. دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال حاضر از حداکثر ظرفیت خوابگاهی خود استفاده می‌کند تا بتواند دانشجویان را برای امتحانات در خوابگاه اسکان دهد، این در حالی است که دانشجویان برای شرکت در آزمون‌های پایان ترم به ۲ گروه تقسیم شده‌اند.

پاداش بیان کرد: اصرار وزارت بهداشت در زمینه برگزاری امتحانات حضوری عجیب بود بسیاری از فعالان صنفی تصور می‌کنند وزارت بهداشت می‌خواست حضوری‌شدن را از امتحانات آغاز کند. فعالان صنفی مخالف برگزاری کلاس‌های حضوری هستند، زیرا با توجه شیوع ویروس امیکرون احتمال قرمز شدن وضعیت و لغو امتحانات باقی مانده دانشجویان وجود دارد.

وی اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از آن بود که وزارت بهداشت پیش از شیوع کرونا در نظر داشت تا ۴۰ درصد دروس تئوری را به صورت مجازی برگزار کند اما امتحانات به صورت حضوری باشد. دانشگاه مجازی نیز با این هدف راه اندازی شده است. طبیعتا هزینه‌های دانشجویان مجازی کمتر از دانشجویانی است که به صورت حضوری تحصیل می‌کنند.

به گفته این فعال صنفی دانشجویی، تصمیم گیری‌های وزارت بهداشت ذهن بسیاری دانشجویان را مشوش کرد و منجر به ایجاد  مشکلات و بی برنامگی برای مسئولان دانشگاه‌ها، شورای صنفی و دانشجویان شد.

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اکثر آموزش های نیمسال اول تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت مجازی و فاقد کیفیت لازم بوده است؛ به طوری که در دانشگاه ما کمتر کلاسی به صورت آنلاین در بستر ادوب کانکت یا هر بستر دیگری برگزار شده است.‌ از طرفی یک کلاس رفع اشکال نیز در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار نشده؛ اما وزارت بهداشت با استناد به آموزش‌های حضوری و کلاس‌های رفع اشکال امتحانات را حضوری کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =