۵ هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد ثبت‌نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام ۵ هزار و ۹۵۵ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خبر داد.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره جزئیات تکمیل ظرفیت آزمون ارشد ۱۴۰۰ اظهار کرد: به  با توجه به مصوبه نوزدهمین جلسه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، مقرر شد مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل‌هایی که ظرفیت آنها خالی مانده، همراه با رشته محل‌های جدید در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ انجام شود.

وی ادامه داد: متقاضیانی که در آزمون مذکور شرکت کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند تا دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ بر اساس‌کارنامه نتایج اولیه آزمون، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود که در سایت سازمان سنجش درج شده (حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل) از مجموعه‌های امتحانی مجاز منحصراً از طریق سایت سنجش اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره گزینش نهایی داوطلبان گفت: گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی اعلام شده، مطابق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. آن دسته از متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی در یکی از کدرشته محل‌های تحصیلی بورسیه و یا دارای شرایط خاص اعلام شده است، حق انتخاب کدرشته محل‌هایی که در اطلاعیه سازمان سنجش متشر شده است را ندارند.

وی افزود: پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در صورت تمایل می‌توانند در این مرحله از پذیرش شرکت کنند. در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی آنان لغو و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام و ادامه تحصیل کنند لذا متقاضیان در این خصوص دقت لازم را به عمل آورند.

زرین آمیزی بیان کرد: نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه با توجه به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود. در آن دسته از کدرشته‌های امتحانی که ظرفیت اعلام شده جدید بیش از یک محل تحصیل باشد، متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند تمامی کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت، انتخاب کنند.

وی بیان کرد: هر متقاضی منحصراً مجاز به انتخاب کدرشته تحصیلی خواهد بود که در آزمون مجموعه امتحانی مربوط شرکت و مجاز به انتخاب رشته بوده باشد. فهرست کدضریب‌های مجاز هر متقاضی در سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت برای وی نمایش داده خواهد شد. همچنین کدرشته محل‌های مربوط به مجموعه‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً متقاضیانی که قبلاً در آزمون‌های عملی و تشریحی شرکت کرده‌اند می‌توانند انتخاب کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد اظهار کرد: تا کنون، ۵ هزار و ۹۵۵ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد ثبت‌نام کرده‌اند. 

گفتنی است ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد برای آن دسته از متقاضیانی که در آزمون مذکور شرکت کرده‌ و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، از چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =