اعتراف دردسرسازی که کار درودگر را دشوار کرد!

سید مجید صدری در حالی از سرپرستی باشگاه پرسپولیس استعفا داد که این اقدام وی برای بسیاری از اهالی فوتبال و خصوصا پرسپولیسی‌ها به علامت سوالی تبدیل شد که چرا باید کاملا ناگهانی چنین تصمیمی گرفته شود؟

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ هر چند در پی این استعفا بخش قابل توجهی از پشت پرده ارتباط‌ها و معاملات اقتصادی مجید صدری با سازمان لیگ برملا شد اما بررسی افشای این تعاملات نشان می‌دهد رد پای یکی از اعضای مطرح سازمان لیگ که در ماه‌های اخیر به شدت از سوی استقلالی‌ها نیز مورد انتقاد قرار گرفته در این ماجرا به وضوح دیده می‌شود؛ صادق درودگر!

رونمایی از مثلث صدری – درودگر – آذری جهرمی

برای شروع این بررسی باید به اولین اظهار نظر صادق درودگر پس از استعفای مجید صدری توجه کرد. جایی که درودگر گفت: «اگر در هیات مدیره پرسپولیس بودم پیشنهاد می دادم مجید صدری را در شرایط کنونی که عملکرد خوب اقتصادی و مدیریتی داشته است حفظ کنند». در واقع بیان این جمله آخرین تیر صادق درودگر بود که به امید ابقای صدری زده شد. اما شروع ماجرا به کمی قبلتر برمی‌گردد.

ماجرا از این قرار است که در چند ماه اخیر ارتباط خوبی بین صدری و درودگر برقرار می‌شود. در ادامه نیز با اضافه شدن آذری جهرمی (وزیر ارتباطات سابق) به این جمع یک اتاق فکر سه ضلعی برای پیاده کردن برنامه های اقتصادی پرسپولیس شکل می‌گیرد. در یکی از مهمترین تصمیمات این اتاق فکر با رایزنی آذری جهرمی تبلیغات محیطی بازی‌های این تیم به یکی از اپراتورهای معروف تلفن همراه واگذار می‌شود اما در ادامه ابعاد ماجرا به شکل دیگری پیش می‌رود.

حمایت درودگر از صدری

پس از استعفای مجید صدری و در حالی که یحیی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس به صورت تلویحی از این اقدام استقبال کردند، صادق درودگر همچنان از وی به عنوان بهترین گزینه برای مدیرعاملی پرسپولیس یاد کرد. این حمایت در حالی رخ داد که درودگر عملکرد خوب اقتصادی صدری را علت العلل حمایتش برشمرد. آن هم در حالی که سرمربی قرمزها به طور صریح عملکرد مجید صدری را زیر سوال برد. گل محمدی حتی این جملات را به زبان آورد که صدری چند مرتبه وعده و وعید واهی داده و دقیقا در روزی که قرار بوده بخشی از مطالبات را پرداخت کند استعفا داده است. بدهی به کالدرون و عدم پرداخت مطالبات این سرمربی که به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و عدم استفاده از بازیکنان تاجیک منجر شد یکی از بزرگترین مشکلات باشگاه پرسپولیس بود که با برنامه های اقتصادی آقای سرپرست در ارتباط مستقیم قرار داشت. علاوه بر این، وقتی نارضایتی مالی بازیکنان را هم در نظر بگیریم این سوال پیش می‌آید که چرا یک عضو سازمان لیگ باید از این عملکرد حمایت کند؟

رد پای عضو سازمان لیگ در تبلیغات محیطی پرسپولیس

کمی توجه به تبلیغات محیطی بازی های خانگی پرسپولیس تا به امروز نشان می‌دهد نام شرکت‌های طرف قرارداد این باشگاه و سازمان لیگ و حتی آن اپراتور معروف که با وساطت آذری جهرمی وارد ماجرا شد در ورزشگاه آزادی خودنمایی می‌کند. این در حالی است که هیچ یک از این تبلیغات در بازی های خانگی استقلال دیده نمی‌شود. 

با این حساب کاملا مشخص است متولی تبلیغات بازی های خانگی پرسپولیس یا با کارگزار سازمان لیگ و یا با واسطه‌های این سازمان مرتبط بوده و این پروژه به صورت مشترک میان سازمان لیگ (صادق درودگر) و باشگاه پرسپولیس دنبال می‌شده است.

بنابر این به راحتی میتوان نتیجه گرفت که ارتباط مالی سازمان لیگ و پرسپولیس تنها با حضور صدری امکان پذیر بوده است چرا که با استعفای وی کارگزار این باشگاه نیز عملا قطع همکاری می‌کند و گواه این ادعا را می‌توان در نشست خبری اخیر پرسپولیس مشاهده کرد که در آن دیگر خبری از لوگوی این کارگزار نبود.

اعتراف دردسر ساز

صادق درودگر در واپسین ایام حضور صدری در پرسپولیس طی یک مصاحبه اعلام کرد در راستای تعامل باشگاه پرسپولیس با سازمان لیگ مبلغ قابل توجهی از تبلیغات محیطی قرمزها به این سازمان پرداخت شده است. متن دقیق این مصاحبه به این شرح است؛ «درودگر: کارگزار اسپانسری باشگاه پرسپولیس ۴۲ میلیارد به ما پرداخت کرده که ۳۳ میلیارد آن بابت ۱۱ دیداری است که این تیم تبلیغات محیطی را اجرا خواهد کرد. با این حساب ما ۹ میلیارد به پرسپولیس بدهکار می‌شویم که حدود ۳ میلیارد از این مبلغ بابت مطالبات اوساگونا توسط سازمان لیگ به این بازیکن پرداخت خواهد شد.»

با در نظر گرفتن چند نکته، این اظهار نظر بسیار عجیب به نظر می‌رسد:

1- یحیی گل محمدی می‌گوید بازیکنانش فقط 15 درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. چطور باشگاهی حاضر است 42 میلیارد به سازمان لیگ بدهد اما حق و حقوق بازیکنان و کادر فنی و کارمندانش را پرداخت نکند؟

2- با توجه به اینکه گفته شده سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی هر بازی خانگی پرسپولیس 3 میلیارد تومان می‌باشد، یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد قرمزها در مجموع 11 بازی خانگی باید 33 میلیارد به سازمان لیگ پرداخت کنند. اما درودگر مدعی شده از این باشگاه 42 میلیارد دریافت کرده! سوال اینجاست که چرا 9 میلیارد بیشتر دریافت شده است؟

3- مجید صدری در مدت زیادی از زمان حضورش در رأس مدیریت پرسپولیس مدام از مشکلات مالی صحبت می‌کرد. مشکلاتی که همواره ترجیع بند مصاحبه های بازیکنان و مربیان این تیم نیز بوده است. در چنین شرایطی و وقتی مشکلاتی از قبیل پرونده بدهی به کالدرون و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و عدم استفاده از بازیکنان جدید مطرح است، یا بر اساس صحبت بازیکنان، تیم زمین تمرین ندارد و به گفته آقای سرمربی بازیکنان مدنظرش به دلیل مشکلات مالی جذب نمی‌شوند، کارگزار پرسپولیس یا مسئولان این باشگاه با چه توجیهی مبلغ هنگفتی را به سازمان لیگ پرداخت کرده‌اند؟

قابل توجه پرسپولیسی‌ها

صادق درودگر در بخشی از مصاحبه اخیرش که ادعای دریافت 42 میلیارد از باشگاه پرسپولیس را مطرح کرده، به این نکته نیز اشاره نموده که قرار است سازمان لیگ بدهی در پرونده اوساگونا را پرداخت نماید. طلبی که به گفته مدیربرنامه این بازیکن مبلغ ۹۶ هزار دلار است که البته باید به آن ۵ درصد سود سالیانه و هزینه‌های دادرسی هم اضافه شود. بدیهی است که اگر این بدهی پرداخت نشود به زودی پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس که به تازگی باز شده بار دیگر بسته خواهد شد.

پس میتوان به راحتی نتیجه گرفت که هواداران و حامیان پرسپولیس باید پرداخت بدهی در پرونده اوساگونا را فقط و فقط از صادق درودگر دنبال کنند و در صورت هرگونه محرومیت احتمالی برای این تیم مقصر رقم خوردن هر اتفاق را از هم اکنون بشناسند.

با توجه به آنچه در این مطلب ذکر شد و همچنین مسائلی از قبیل حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان و طرح ادعای جدی جعل مدارک ارسالی این باشگاه به AFC و نارضایتی همه جانبه بازیکنان و کادر فنی این تیم از مسائل مالی و امکانات سخت افزاری، این سوال برجسته در ذهن نقش می‌بندد که چرا صادق درودگر پس از استعفای مجید صدری گفت: "اگر در هیات مدیره پرسپولیس بودم پیشنهاد می دادم مجید صدری را در شرایط کنونی که عملکرد خوب اقتصادی و مدیریتی داشته است حفظ کنند"؟

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1125755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سجاد RU ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      3 0
      دقیقا مثل قراداد طارمی قرار شده یه دروغ بگن و برن جلو آخرش کندش در میاد که پولی درکار نبوده
    • صائب IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      2 0
      مثه همیشه عالی و بر خلاف جریان رسانه پوششی در خدمت تیم معلوم برگ دیگری از بازیهای کثیف خارج از زمینشون برملا شد ولی دریغ از برخورد و یا پخش شدن خبر