شعر گویاترین و تاثیر گذارترین زبان بشریت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به تاثیر شعر در اذهان عمومی جامعه گفت: زبان شعر بر گرفته از نگاه هنر است که به عنوان گویاترین و تاثیر گذارترین زبان بشریت در انتقال مفاهیم است.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به تاثیر شعر در اذهان عمومی جامعه گفت: زبان شعر بر گرفته از نگاه هنر است که  به عنوان گویاترین و تاثیر گذارترین زبان بشریت در انتقال مفاهیم است.

احسان کامرانی در دومین محفل مقدماتی شعر خوانی دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که به همت معاونت فرهنگی واحد بندرعباس در راستای آماده سازی شاعران  جهت شرکت در «جشنواره  هنر و شعر امید دانشگاه آزاد اسلامی» بصورت مجازی و حضوری بارعایت پروتکل های بهداشتی در  بندرعباس برگزار شد، ضمن تاکید بر اثربخشی عمیق ومثبت شعربر روح و روان انسان گفت: اگر انسان ها  به شعر به عنوان یک  آموزش به همراه گره خوردگی عاطفه وتخیل بنگرند از اشعارلذت برده و به آن عادت می‌کند و این عادت سازنده، سالم و مفید می‌تواند در روح و زندگی افراد تأثیر مطلوبی  داشته باشد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تاکید کرد: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه های هنری و ادبی درکشور سرآمد است، لزوم تشکیل کمیته ادبی توسط اعضا هیات علمی ادبیات وشاعران وفعالان فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که  به پرورش وشناساندن افراد مستعد و گمنام  در حوزه ادبیات کمک شایانی می نماید.

وی نقش هنر را در زندگی بشریت بسیار مهم خواند و گفت: توسعه رشته های هنری و برگزاری محافل هنری در همه حوزه ها مورد تاکید است و باید همه تلاش کنیم تا هنر را به عنوان یک تغذیه کننده روح و روان در جامعه توسعه داده و نقش برجسته آن را در زندگی بشر دوچندان سازیم.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با تاکید براثر سخن موزون درمقابل نثربا اشاره به تعریف ملک‌الشعرای بهار از شعر و شاعری گفت: این شاعر شیرین سخن  فارسی در خصوص شعر چه زیبا بیان می کند، که شعر خوب، کلماتی  است که از احساسات، عواطف و انفعالات و از حالات روحیه سراینده  خود، از فکر دقیق پرهیجان و لمحه گرم تحریک شده یک مغز پرجوش حکایت  می کند.

محمودصباحی زاده بیان داشت: شاعران  افرادی  هستند  که در متن جامعه ومیان مردم  زندگی می‌کنند و  واژگان و ابیاتی که ازحس و اندیشه شان بر صفحات سفید ذهنشان  نقش می‌بندد برخواسته  از احساس عشق، درد و رنج  مردم است و بدون  شک بر دل می نشیند، و تأثیرگذار خواهد بود.

  شعر گویاترین و تاثیر گذارترین زبان بشریت است

وی افزود: در جامعه امروز خصوصا درمحیط های علمی وفرهنگ سازی چون دانشگاه نیاز است این هنر والا و متعالی و آن یعنی شاعران را پاس بداریم و در جهت حفظ، پاسبانی، اشاعه و نگهداشت  ادبیات ملی، مذهبی ودفاع مقدس مجدانه  حرکت کنیم. در پایان مراسم، از فعالین حوزه ادبیات که به خوانش اشعارشان پرداختند، تجلیل وتقدیر به عمل آمد.

شعر خوانی شاعران به صورت مجازی و حضوری از برنامه های این محفل شاعرانه بود و در پایان با اهدا لوح سپاس از شاعران برگزیده نیز تقدیر شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1125824

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =