راهکار رفع بوی نامطبوع تهران/ دستگاه‌ها به جای حل مسئله یکدیگر را متهم می‌کنند

سوده نجفی تهیه نقشه کانون‌های آلاینده و انطباق آن با نقشه‌های هواشناسی را برای ردیابی منشاء بوی بد در تهران را ضروری دانست.

سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: در مسئله بوی تهران باید به چند موضوع توجه کرد؛ اول اینکه این موضوع حداقل 15سال سابقه دارد و قبل از هر چیزی در اطراف فرودگاه امام خمینی استشمام می‌شود.

بیشتر بخوانید

بوی نامطبوع تهران از کجا می‌آید؟ / هشداری برای شهرهای صنعتی

 نجفی عنوان کرد: متأسفانه دستگاه‌های  مختلف به جای حل مسئله انگشت اتهام را سمت یکدیگر می‌گیرند و دو دستگاهی که بیشترین حجم اتهام به سمت آنهاست شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند و آبفای شهر تهران است.

او با اشاره به الزام مطالعات دقیق بیان داشت: هر دوی این دو مجموعه مطالعاتی انجام دادند و در نهایت انگشت اتهام را به سوی هم گرفتند، این نشان می‌دهد که اشکالاتی در این فرایند وجود دارد که تا امروز اتفاق مثبتی نیافتاده است و می‌بایست این مطالعات از طرف یک مرجع واجد الشرایط و بی‌طرف انجام شود. به نظر من پژوهشکده هواشناسی می‌تواند بهترین مرجع برای سنجش آلایندگی و پیدا کردن راه حل باشد.

نجفی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست بر این باور است که تعداد کانون‌های آلایندگی در استان تهران بسیار زیاد است که برخی فاقد مجوز هستند که بعد از دریافت اخطار نقل مکان می‌کنند و به نقطه نامعلوم دیگری می‌روند.

نجفی با اشاره به اشکالات برخی از کشتارگاه‌های دارای مجوز اظهار داشت: امحای پسماندها و لاشه‌های مشکل‌دار کشتارگاه‌ها که شب‌ها آن را آتش می‌زنند، باعث آلایندگی می‌شود و باید مانع از این کار آن‌ها شد و چاره‌ایی برایشان اندیشید.

او تأکید کرد: باید کانون آلاینده‌ها به درستی مورد شناسایی قرار گیرند و نقشه‌ایی از این کانون‌های آلاینده در اطراف شهر تهران داشته باشیم تا بتوانیم با مطالعات دقیق راهی برای حل این مسئله پیدا کنیم.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران توضیح داد: ما هیچ نقشه هواشناسی از بادهای محلی نداریم درحالی که رفتار بادهای محلی سبب می‌شود که آلاینده‌ها به سمت درون شهر تهران و یا نقاط دیگر منتقل شوند.

او افزود: باید بررسی درستی در مورد کانون‌های انتشار صورت گیرد. در حال حاضر تنها در فرودگاه مهرآباد ایستگاه سینوپتیک داریم و ایستگاه دیگری نداریم. وقتی نقاط آلاینده، کانون‌های تولید و نقشه‌های هواشناسی روی هم منطبق شوند، بهتر می‌توان منشا بو را تشخیص داد.

سوده نجفی در پایان بیان داشت: با داشتن این نقشه‌ها به راحتی می‌توان دریافت که باد محلی از کجا می‌آید و نقطه تولید بو قابل ردیابی است. علاوه بر این نوع بو را نیز با دستگاه‌های آنالیز کننده می‌توان ردیابی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1125849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =