فعالیت ۴۶۶ نشریه تخصصی در گروه‌های مختلف علمی/ ۶ نشریه ISI در واحدهای دانشگاه آزاد وجود دارد

عاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۴۶۶ نشریه تخصصی است، گفت: ۱۶۴۶ عنوان کتاب در پنج سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده که ۹۰۹ عنوان آن مربوط به حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از تعداد نشریات و کتاب‌های این دانشگاه در حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۴۶۶ نشریه تخصصی در گروه‌های مختلف علمی است که از این تعداد ۲۰۷ نشریه در حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارتقای کیفی و علمی نشریات و نمایه کردن آن در پایگاه‌های بین‌المللی از جمله ISI  تلاش کرده بر تعداد مجله‌های نمایه شده در این پایگاه‌ها بیافزاید. با توجه به جایگاه ویژه نشریات علمی در توسعه دانش و ارتقای رتبه علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری و با اتخاذ سیاست کیفی‌سازی مجله‌ها، سعی شده دانشگاه آزاد اسلامی از این جهت در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

 علمایی اظهار کرد: از تعداد ۲۰۷ نشریه تخصصی، ۳ نشریه علمی دانشگاه دارای نمایه بین‌المللی ISIJCR، ۱۳ نشریه ISI master List  و ۱ نشریه در Pub Med و همچنین ۲۰ نشریه تخصصی دارای نمایه بین‌المللی Scopus است. همچنین ۷۲ نشریه نیز دارای رتبه علمی از وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. ۸ مجله علمی دانشگاه نیز توسط ناشر بین‌المللی Springer منتشر شده و در سطح جهان چاپ و توزیع می‌شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیش از این به دلیل عدم برگزاری کمیسیون تخصصی نشریات علمی تعداد نشریات علمی حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی تغییر چندانی نداشت، تصریح کرد: طی دو سال اخیر ۱۷ جلسه کمیسیون تخصصی نشریات علمی برگزار و تا کنون مجوز انتشار ۱۷ عنوان نشریه صادر شده است.

علمایی به تعداد کتاب‌های منتشر شده توسط واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به آمار ارائه شده توسط واحدهای دانشگاه؛ در پنج سال گذشته ۱۶۴۶ عنوان کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده که از این تعداد ۹۰۹ عنوان مربوط به حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =