عنابی‌های مشهد در انتظار معجزه

نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشور هم به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، بیست و یکمین دوره این مسابقات در حالی به نیمه راه خود رسیده که حال و هوای لیگ نسبت به فصول اخیرش دستخوش تغییراتی شده؛ تیم‌ها رقابتی نزدیک به یکدیگر دارند، هنوز نمی‌توان به راحتی درباره رده‌های بالای جدول با قاطعیت حرف زد و حتی خبری از یکه تازی پرسپولیس هم نیست.

البته اوضاع در نیمه پایین جدول کمی متفاوت دنبال می‌شود و رنگ عنابی بدجوری به قعر جدول پنجه زده است اما اختلاف امتیازهای نزدیک پایین نشینان هم به نحوی است که هیچ چیز از پیش مشخص نیست.

به همین بهانه قصد داریم طی مجموعه گزارش‌هایی به بررسی عملکرد تیم‌ها در 15 هفته‌ای که گذشت بپردازیم و آنچه در این مطلب پیش روی شما قرار می‌گیرد مروری است بر حواشی و متن رویدادهایی که باشگاه پدیده یا همان شهرخودرو در فصل جدید تا به امروز تجربه کرده است.

بدون برد

شهرخودرو تنها تیم لیگ امسال است که با گذشت نیمی از مسابقات هنوز بردن را تجربه نکرده است. نتیجه تمام تلاش بازیکنان این تیم صرفا کسب چهار تساوی بوده و این یعنی ناکامی مطلق!

در فوتبال ضرب المثلی است که می‌گوید «تیم بازنده هیچوقت خوشبخت نمی‌شود». ظاهرا این جمله مثل پیراهنی است که به تن تنها نماینده استان خراسان رضوی نشسته است.

عنابی‌های مشهد بجز هفته های اول، هفتم، دوازدهم و چهاردهم که کارشان مقابل آلومینیوم اراک، فجر سپاسی، پیکان و پرسپولیس به تساوی کشید، در تمام مصاف‌های خود نتیجه را واگذار کرده‌اند تا این تیم را به ناامیدترین تیم لیگ تا به اینجای کار تبدیل کند.

ضعیف در گلزنی، فاجعه در دفاع

نتایج فاجعه بار پدیده ماحصل عملکرد تمام بازیکنان این تیم است. به عبارت ساده تر نه مهاجمان این تیم توان گشودن دروازه دیگر تیم‌ها را دارند و نه مدافعانش قدرت ایستادن در مقابل بازیکنان حریف را دارا هستند.

آمار بهترین سند برای اثبات این ادعاست. دریافت 23 گل در 15 بازی جای هیچ عذر و بهانه‌ای برای خط دفاع پدیده نمی‌گذارد. از آن بدتر عملکرد خط حمله این تیم است که طی 15 هفته فقط 4 مرتبه گلزنی کرده است. بدیهی است که با چنین رویکردی حکم سقوط پدیده به دسته پایین‌تر خیلی زود امضا خواهد شد.

با این وجود یک نکته در نتایج نماینده مشهد خودنمایی می‌کند و آن هم امتیازگیری از دو تیم مدعی آلومینیوم و پرسپولیس است. به نحوی که میتوان گفت 50 درصد امتیازات پدیده مقابل این دو تیم به دست آمده و شاید همین مولفه به منزله باورپذیری بازیکنان پدیده نسبت به قدرتشان تلقی شود و روزنه امیدی برای چرخش این تیم به سمت روزهای خوب باشد.

حالا که صحبت آماری مطرح شده بد نیست اشاره کنیم که بازیکنان پدیده بدترین باخت خود را مقابل مس رفسنجان و استقلال تجربه کرده‌اند. 

گلزن‌ها

میلاد کمندانی، احسان حسینی، صادق صادقی و ابوالفضل عکاشه چهار بازیکن پدیده هستند که در این فصل موفق به گلزنی شده‌اند.

نسبت به عملکرد فاجعه بار مهاجمان پدیده شاید برجسته‌ترین فکت همین باشد که آنها در دو شکست تیمشان مقابل ذوب آهن و گل گهر موفق به گلزنی شدند و البته از پرسپولیس امتیاز گرفتند.

حواشی

۱- تغییر سرمربی

نماینده استان خراسان رضوی در لیگ برتر فصلی پر از حاشیه را تجربه کرده است. در بحث فنی و پس از کسب نتایج ضعیف مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند اکبر میثاقیان را برکنار کنند و نیمکت تیمشان را به داوود سیدعباسی بسپارند. در ادامه دانش این مربی جوان هم راهگشا نبود و باید دید آیا برای نیم‌فصل دوم شاهد هتریک در تغییر سرمربی پدیده خواهیم بود یا خیر.

۲- جدال با پرسپولیس

درگیری مدیران این باشگاه با پرسپولیس دیگر حاشیه ای است که حسابی سر و صدا به پا کرده است. مدیران پدیده مدعی شدند قرمزهای تهرانی پول انتقال گل‌محمدی به تیمشان را پرداخت نکرده‌اند. کمیته های انضباطی و استیناف نیز رای به محکومیت پرسپولیس دادند تا مدعی قهرمانی فصول اخیر در آستانه جرایمی مانند کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی قرار داده است.

۳- ورزشگاه خانگی

فوتبال ما اتفاقات عجیب کم به خود ندیده و فصل جاری لیگ برتر هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از این اتفاقات نادر به باشگاه پدیده مربوط می‌‎شود. باشگاهی که تنها نماینده استان خراسان رضوی است اما حق برگزاری مسابقات خود به میزبانی ورزشگاه باکیفیت امام رضا (ع) را ندارد. مسئولان مربوطه استانی تا به این لحظه هیچ دلیلی برای این تصمیم خود ارائه نداده‌اند اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که این ورزشگاه برای میزبانی دیدارهای خانگی نساجی بدون هیچ مشکلی به این تیم سپرده می‌شود اما بازیکنان پدیده مجبورند در چمن نامطلوب ورزشگاه ثامن به مصاف حریفان خود بروند.

قطعا اختلافات درونی میان مسئولان شهر مشهد و باشگاه پدیده چنین اتفاقی را رقم زده و باید دید آیا در ادامه رقابت‌هاب با رفع اختلافات مذکور تیم پدیده به ورزشگاه قبلی خود بازمی‌گردد یا خیر.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1125923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =