چرا شاخص کل بورس در ۲ روز متوالی منفی شد؟

یک کارشناس بازار سرمایه دلیل منفی شدن شاخص بورس در دو روز اول هفته جاری را تشریح کرد.

مصطفی صفاری در خصوص دلیل نوسانات کاهشی ابتدای هفته بازار سرمایه، به خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: دلیل عمده منفی شدن شاخص کل بورس بحث بودجه و برجام است. تا این دو تعیین تکلیف نشود، فضای ایهام و عدم اطمینان فعالین بازار سرمایه برطرف نمی‌شود.

وی عنوان کرد: بالاخره نرخ بهره قرار است حداکثر ۲۰ درصد بیشتر شود. اما هنوز اتفاقی برای آن نیافتاده است. یا مثلا بانک‌ها قرار است بر اساس مصوبه ۱۰ دستوری ستاد اقتصادی دولت، نرخ تبدیل خود را اصلاح کنند که هنوز اجرایی نشده است. باید منتظر بود که موارد مختلف بودجه تصویب و تکلیف این موارد هم روشن شود.

صفاری در خصوص پیش‌بینی بورس در صورت به نتیجه رسیدن برجام، عنوان کرد: اگر هر کدام از مسائل مرتبط با برجام و بودجه به سرانجام برسد، بازار دوباره بازمی‌گردد و مثبت می‌شود. در حقیقت همه موارد به گونه‌ای است که باید بورس را تقویت کند اما می‌بینیم که شاخص منفی است که دلیل اصلی آن همان بحث بودجه و برجام است.

به گزارش ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ادامه نوسانات هفته گذشته باز هم به روند کاهشی خود ادامه داد. با این حال، افت زیاد شاخص کل به اعتقاد بسیاری در طول ۱۰ روز گذشته بی‌سابقه بوده است.

کد خبر: 1125940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =