مشکل صنعت خودرو چیست؟

کارشناس صنعت خودرو گفت: عملکرد و باز شدن ایربگ خودروها به سرعت خودرو و زاویه تصادف بستگی دارد، اگر سرعت خودرو کم باشد و زاویه تصادف به گونه‌ای باشد که از روبرو خودرو دچار سانحه نشود، ایربگ باز نخواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید مدنی درباره تصادف زنجیره ای که در بهبهان و اظهارنظر رئیس پلیس درباره عملکرد ایربگ خودروها اظهارداشت: ۸۰ تا ۹۰ درصد خودروهای تولید داخل دو ایربگ دارند و باز شدن آنها بستگی به زاویه تصادف دارد، اگر خودرو به دره بیفتد یا با سقف به زمین برخورد کند، ایربگ آن باز نخواهد شد، زمانی ایربگ خودروهای داخلی فعال می‌شود که ضربه از روبرو باشد.

مدنی افزود: بهتر بود که پلیس و بخش‌های فنی از تصادف زنجیره ای ۵۰ خودرو در بهبهان گزارش فنی تهیه می‌کردند تا مشخص شود خودروها از نظر فنی با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟ به طور قطع آن گزارش می‌توانست به ارتقا کیفی خودرو و کاهش مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، کمک کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خودروهای فرسوده در سطح کشور تردد می‌کنند و این امر ربطی به شرکت‌های خودروساز ندارد، تصریح کرد: سال‌های متمادی است که طرح اسقاط خودروهای فرسوده کنار گذاشته شده است لذا این امر سبب می‌شود که سوانح رانندگی افزایش پیدا کند.

مدنی اظهار کرد: برای اینکه میزان تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا کند، ضرورت دارد که دولت سیزدهم طرح اسقاط خودروهای فرسوده که به فراموشی سپرده شده است را فعال کند. دولت در این طرح خودروهای فرسوده را خریداری  و با اعطای وام به متقاضیان، شرایطی را ایجاد کند که دارندگان خودروهای فرسوده بتوانند خودروهای جدید خریداری کنند.

مدیرعامل سابق سایپا، گفت: اگر طرح خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل جدی گرفته شود و در این حوزه سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد می‌توان از صرفه جویی مصرف بنزین تمام هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده دولت را جبران کرد و در نهایت به سه مقوله کاهش آلایندگی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و کاهش مصرف سوخت دست یافت.

مدنی درباره کیفیت خودروهای موجود گفت: مشکل در صنعت خودرو کیفیت نیست، بلکه تولید خودروهای قدیمی است، لذا ضرورت دارد خودروسازان به سمت تولید خودروهای به‌روزتر حرکت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1125959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =