کار استقلال در نیم فصل دوم دشوار تر است

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است کار استقلالی ها در ادامه راه دشوارتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، استقلال درپایان نیم فصل اول موفق شد قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند، در همین رابطه مصاحبه ای با علی لطیفی پیشکسوت استقلال انجام داده ایم که در ادامه می خوانیم.

قهرمانی نیم فصل خیلی ارزشمند نیست، فقط در بحث شخصیتی یک تیم بسیار مهم است و باید تبریک گفت به فرهاد مجیدی و کادرش که استقلال توانست در صدر جدول قرار بگیرد و از لحاظ شخصیتی و روح تیمی بسیار حائز اهمیت است.

واقعیت امر این است که هرگز ما ندیده ایم که در نیم فصل تیمی قهرمان شود و جایزه ای به تیم تعلق بگیرد، لذا مهم این است که در پایان فصل این اتفاق رقم بخورد که امیدوارم این اتفاق برای استقلال رخ دهد.

استقلال در ۱۵ بازی گذشته مهم ترین فاکتوری که می توانیم برای قهرمانی نیم فصل لحاظ کنیم این است که استقلال هرگز نباخته است و این به تنهایی بسیار ارزشمند است که در این زمینه هم باید به مجیدی تبریک گفت که توانست تیمی را شکل دهد که مفت باز نباشد. استقلال در چند فصل گذشته بازی هایی را از دست می داد که شاید کمتر کسی باورش می شد این استقلال با آن اسم بزرگ و شخصیتی که دارد چطور توانست به یک تیم بی نام و نشان ببازد.

در طول فصول گذشته این را به کرات دیدیم، لذا ساختار دفاعی استقلال دچار مشکل بود و فرهاد مجیدی در این فصل با توجه به این که در گذشته هم در استقلال حضور داشته و تجربه ی این کار را داشت تا حدودی توانست ساختار دفاعی استقلال را با جذب یک مربی ایتالیایی که در مهد فوتبال تدافعی آمده است ترمیم کند. به نظر من از لحاظ ساختار دفاعی در نیم فصل اول استقلال رشد قابل توجهی داشته و بسیار خوب کارکرده است، اما در ساختار تهاجمی به جز دو بازی که صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان استقلال در باقی بازی ها نتوانست بازی تهاجمی و جذابی را ارائه دهد. به قدری تعداد بازی هایی که استقلال تماشاگر پسند بازی کرد کم است که آن دو تا بازی در ذهن هواداران باقی مانده است. غیر از این استقلال در ارائه فوتبال تهاجمی موفق نبود اما در عرصه ی فوتبال تدافعی که در فوتبال برای رسیدن به قهرمانی خیلی مهم است خوب کار کرد.

آقای آجورلو با توجه به سابقه ای که داشتند به باور من در استقلال خیلی خوب کار کرده است. با تجربه ای که آقای آجرلو در تیم های مختلف در عرصه ی مدیریتی داشت توانست استقلال را تا حدود بسیاری به ساحل آرامش برساند و حاشیه را جمع کند و در نتیجه استقلال به آرامش رسید. خیلی سخت است که تیمی مانند استقلال با این حجم از حاشیه را بتوانید به آرامش نسبی برسانید که به اعتقاد من آقای آجورلو نمره ی مثبت می گیرد اما باید به انتظار بنشینیم که در نیم فصل دوم چه پیش خواهد آمد و باید دید آقای آجورلو می تواند این آرامش را در استقلال حفظ کند یا خیر. 

کار مجیدی و شاگردانش در نیم فصل دوم سخت تر است، برای اینکه تیم ها برنامه ریزی می کنند و قطعا دست استقلال را می خوانند. اینکه فرهاد مجیدی فقط بخواهد با یک سبک تدافعی پیش برود و موفق هم شود یه مقدار سخت است. فرهاد مجیدی باید در زمینه ی فوتبال تهاجمی و شناور در فاز هجومی بیشتر کارکند و صرفا روی فوتبال تدافعی پیش نرود. در نیم فصل دوم تبم ها از نقشه های استقلال و از پلن هایی که دارد آگاهی دارند و لذا مجیدی باید بازیکنانی را جذب کند که بتوانند در فوتبال تهاجمی کمک حالش باشند در غیر اینصورت استقلال موفق نخواهد شد.

به خرید های فرهاد مجیدی هم انتقاداتی وارد بوده و هم نبوده، به دلیل اینکه استقلال در نیم فصل اول همانطور که عرض کردم در فاز دفاعی خوب عمل کرده، در فاز تهاجمی ما به اصطلاح فوتبال جذاب و چشم نوازی را از استقلال ندیدیم و لذا بازیکنانی که در فاز تهاجمی علیرغم اینکه توانمندی هم داشتند و استقلال جذبشان کرد اما می بینید بعضی از بازیکنان اصلا در استقلال دیده و مطرح نشدند و عده ای هم مانند حسین زاده در فاز هجومی تا حدودی دیده شدند و ما نمی توانیم به مجیدی نه نمره ی صد درصد مثبت بدهیم و نه صد درصد منفی، باید بازهم به انتظار بنشینیم که نفراتی را که مجیدی جذب کرده است در پایان فصل چگونه خواهند بود.

امیدوارم بازیکنانی که جذب کرده است توانایی هایشان را نشان دهند، به دلیل اینکه اگر این اتفاق رقم بخورد قاعدتا هواداران خوشحال خواهند شد چرا که استقلال نتیجه خواهد گرفت و فوتبال چشم نواز و زیبایی را هم ارائه خواهد داد.

گفت‌وگو از علیرضا آذربرزین

کد خبر: 1126028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =