تقویم جدید آزمون‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۱ منتشر شد/ برگزاری آزمون دستیاری در ۲۲ اردیبهشت

تقویم جدید آزمون‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۱ منتشر شد، بر این اساس چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۱، ۲۲ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تقویم جدید آزمون‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۱ توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر شد.

بر این اساس چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۱، ۲۲ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. گفتنی است بسیاری از داوطلبان این دوره آزمون دستیاری نسبت به مشخص نبودن تاریخ دقیق برگزاری این آزمون و قدیمی بودن منابع آن گلایه داشتند. شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت و رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران نیز در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواهان مشخص شدن تاریخ دقیق برگزاری این آزمون شده بودند.

چندی پیش ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره قدیمی بودن برخی منابع آزمون دستیاری پزشکی و رای دیوان عدالت اداری برای تغییر این منابع گفته بود: دیوان عدالت اداری بر اساس مصوبات قبلی وزارت بهداشت مبنی بر این که منابع آزمون دستیاری هر ۲ تا ۵ سال یکبار باید تغییر کند، رای به تغییر منابع آزمون داده بود که با حذف شرط سال و رفع نقص مصوبات، مشکل قدیمی بودن منابع حل شد و منابع آزمون دوره ۴۹ تغییری نمی‌کند. به منظور سهولت داوطلبان، منابع آزمون دستیاری مشابه آزمون پیش کارورزی خواهد بود و منابع آزمون را هیات بورد تعیین و وزارت بهداشت این منابع را اعلام می کند.

در جدول زیر جدیدترین تقویم آزمون‌های پزشکی سال ۱۴۰۱ (ویرایش ۲۷ دی ماه) آمده است:

تقویم جدید آزمون‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۱ منتشر شد/ برگزاری آزمون دستیاری در ۲۲ اردیبهشت

انتهای پیام/

کد خبر: 1126050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =