خطر مرگبار تخم مرغ با روش پخت اشتباه

تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از پروتئین است، اما اشتباه در تهیه آن می تواند این محصول را از خواص مفید محروم کند یا حتی به سلامتی آسیب برساند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  اگر تخم‌مرغ‌ به مدت طولانی بجوشد، گوگرد و آهن موجود در آن به مواد دیگری تجزیه می‌شود و محصول ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد. یک مقاله نویس در پورتال چینی سوهو می نویسد: تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از پروتئین است، اما اشتباه در تهیه آن می تواند این محصول را از خواص مفید محروم کند یا حتی به سلامتی آسیب برساند.

بیشتر بخوانید:

کدام خوراکی‌ها را نباید که در یخچال نگه داشت؟

به گفته نویسنده مقاله، عملیات حرارتی مواد غذایی به تخریب باکتری ها کمک می کند. اما اگر تخم‌مرغ‌ به مدت طولانی بجوشد، گوگرد و آهن موجود در آن به مواد دیگری تجزیه می‌شود و محصول ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد. در عین حال، دوستداران تخم مرغ آب پز به دلیل حرارت ندادن ناکافی در معرض مسمومیت هستند. همانطور که در مقاله ذکر شد، تخم مرغ خام به ویژه برای کودکان خطرناک است.

زرده تخم مرغ از نظر محتوای پروتئین در راس هرم غذایی قرار دارد. برای اینکه به درستی زرده تخم مرغ جذب شود و به کاهش وزن کمک کند، زرده ها باید سبزیجات، ماهی، گوشت خورده شود. در ادامه این گزارش امده است که اگر می خواهید هضم غذا را بهبود ببخشید و کمبود ویتامین را فراموش کنید، دو عدد زده تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پیش از این در خبرها آمده بود که در تحقیقات مشخص شده است که گروهی از نوجوانانی که صبحانه‌ با پروتئین بالا یا به عبارتی تخم مرغ مصرف کردند، ۴۰۰ کالری دریافتی روزانه خود را کاهش و توده چربی بدنشان را از دست دادند؛ این در حالی است که گروه‌هایی که صبحانه با پروتئین معمولی مصرف کردند یا به حذف صبحانه ادامه دادند، چربی بیشتری در بدن داشتند.

پیش از این، کارشناسان فرانسوی، متخصص آشپزی Tiefen Campe در مورد رایج ترین اشتباهات در پخت ماکارونی صحبت کردند. از جمله در مورد بیهودگی افزودن روغن زیتون به ماکارانی صحبت می کنیم که در هنگام پخت با آب مخلوط نمی شود و به سطح بالا می آید. همچنین استفاده از قابلمه خیلی کوچک در زمان پخت و آب و نمک زدن به پاستا در آخرین لحظه نیز اشتباه است.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

کد خبر: 1126068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =