گسترش بی حد و حصر در ساختار سازمان صدا و سیما / رسانه ملی نتوانسته با مقتضیات زمان هماهنگ شود

محمد لسانی گفت: متاسفانه از گذشته یک تغییر نیافتگی و اصرار بر عدم تغییر در صدا و سیما مشهود بوده و این سازمان نتوانسته خود را با مقتضیات زمان هماهنگ کند.

محمد لسانی کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص عملکرد سازمان صدا و سیما طی چند سال گذشته اظهار کرد: ما یک بحث جدی در رسانه داریم تحت عنوان فرآیند تولید پیام و کلان‌تر از آن فرآیند بحث مهندسی تولید پیام. اگر بحث مهندسی و فرآیند نشر پیام درست نشود هیچ توفیقی در میدان رسانه حاصل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

صدا و سیما بازتاب‌دهنده نظرات مردم نیست / تصمیم‌گیری‌های شخصی مانع عملکرد درست رسانه ملی

وی افزود: متاسفانه از گذشته یک تغییر نیافتگی و اصرار بر عدم تغییر در صدا و سیما مشهود بوده و این سازمان نتوانسته خود را با مقتضیات زمان هماهنگ کند، بدین معنا که ما با هجم انباشته‌ای از تغییرات مواجهیم که صورت نگرفته است و این عدم تغییر در فرم، محتوا، فرآیند و ساختار به گسترش سازمان صدا و سیما بازمی‌گردد.

لسانی ادامه داد: زمانی که ضرغامی بر مسند ریاست سازمان صدا و سیما نشست، بحث گسترش ارزی و طولی سازمان صدا و سیما را به جد دنبال کرد و این گسترش به حدی رسید که این مرکب به هیچ کس سواری نداد و هدایت‌گریزی ناشی از گسترش بی حد و حصر سازمان صدا و سیما در ساختار و نیروی انسانی و وظایف و شئون به وضوح دیده می‌شد تا جایی که الان نیز هرکسی که بخواهد ریاست سازمان را به عهده بگیرد مهم‌ترین مسئله‌ای که باید دنبال کند همین مسئله هدایت‌پذیری و تغییر پذیری سازمان است تا بتواند سازمان را به ریل برگردانده و آن را به یک سازمان چابک و ایده‌مند و موثر تبدیل کند.

کارشناس رسانه در پایان با بیان اینکه این هجم از ساختار، این سازمان را در واقع به یک وزارتخانه تبدیل کرده است، گفت: صدا  و سیما درواقع همانند وزارتخانه‌ای شده که سطوح مدیریتی آن از بیش از چند صد نفر تشکیل شده است و همین مسئله باعث شده که ما بیش از این اینکه با یک رسانه طرف باشیم با یک وزارتخانه در ساختار اداری و بروکراتیک روبرو هستیم و همین امر عاملی بر ضعف عملکرد سازمان طی ادوار گذشته بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =