نتایج مثبت سفر رئیسی به روسیه / راهبرد ایران مقابل آمریکا و اروپا صهیونیست‌ها را نگران کرده است

عضو جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی معتقد است: سفر رئیس جمهور به روسیه خواهد توانست ظرفیت‌های کشور را گسترش دهد به طوری که تاکنون نیز صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است.

رضا روستا آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به سفر سیدابراهیم رئیسیی رئیس جمهور به فدراسیون روسیه و اثرات آن در روابط بین‌الملل اظهار کرد: سیاست خارجی در دولت جدید بر مبنای تعامل با دنیا به صورت یکسان بسته شده و توجه به شرق توأم با مذاکرات با غرب برای پیگیری مصالح ملی در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه ورود ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای نیز در همین رابطه صورت گرفت، افزود: سفر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به چین با هدف عملیاتی کردن قرارداد راهبردی 25 ساله ایران و چین نیز در همین راستا صورت گرفت. قطعاً دعوت آقای پوتین از رئیس جمهور نیز می‌تواند ظرفیت‌های آینده کشور را تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

دیپلماسی منطقه‌ای و اثرات آن در خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه فقط خبر گسترش تعاملات ایران با چین روسیه توانست اروپایی‌ها را به این فکر بیندازد که آینده را نبازند و در گفت‌وگوهای خود با ایران منطقی‌تر عمل کنند، خاطرنشان کرد:  گفت‌وگوهای هتل کوبورگ این روزها حال و هوای منطقی‌تری به خود گرفته است. چون انصاف و حرف حساب در مذاکرات کار را پیش نمی‌برد و بحث اقتدار و قدرت مطرح است. با توجه به اینکه طرف‌های مذاکرات نشان داده‌اند که قدرت را متوجه می‌شوند، سوگیری ایران به سمت کشورهای شرقی سبب شد در تعاملاتشان تجدید نظر کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف اضافه کرد: راهبردهای ایران با آمریکا و اروپا سبب شده حتی رژیم صهیونیستی را هم نگران کرده است به طوری که تلاش دارد خودش به وارد تعاملات جهانی شود و مانند سابق به آمریکا، اروپا و خصوصاً فرانسه تکیه نکند.

روستاآزاد تصریح کرد: تعاملات دولت با چین و روسیه قطعاً موضع مستقل ایران در روابط بین‌الملل را تقویت می‌کند. لذا انتظار داریم تأثیر مثبت آن را در گفت‌وگوهای احیای برجام ببینیم و توافقات خوبی را در رابطه با برداشتن تحریم‌های ظالمانه شاهد باشیم که به نوبه خودش خواهد توانست بر مسائل مملکت خصوصاً در حوزه اقتصاد تأثیر خوبی داشته باشد و مردم از منافع آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/                                                                       

کد خبر: 1126076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =