راه صادرات گازوئیل به افغانستان باز شد

در راستای تامین نیازهای مردم افغانستان در فصل زمستان و با توجه به درخواست مقامات آن کشور از جمهوری اسلامی ایران، مجوز ترانزیت گازوئیل به کشور افغانستان از قلمروی ایران به مدت سه ماه صادر شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهدی جوانمرد قصاب رایزن سابق بازرگانی ایران در افغانستان با اعلام این خبر افزود: بر این اساس مجوز ترانزیت گازوئیل به کشور افغانستان از قلمرو جمهوری اسلامی ایران از اول بهمن سال جاری به مدت سه ماه (پایان فروردین ۱۴۰۱) صادر شده است.

رایزن سابق بازرگانی ایران در افغانستان با تاکید بر اینکه این مجوز فقط برای محصول گازوئیل و به مدت سه ماه صادر شده است، تصریح کرد: لذا مجوز ترانزیت گازوئیل از تمامی مبادی زمینی و دریایی صادر شده است.

جوانمرد قصاب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از هر گونه انحصار و رانت یا پدیده ناصحیح مجوز فروشی، این مجوز را برای تمامی شرکت‌های بازرگانی معتبر مجاز به ترانزیت سوخت در خلال دور یاد شده صادر کرده است.

رایزن سابق بازرگانی ایران در افغانستان اظهار داشت: به جهت جلوگیری از اختلال در حمل و توزیع فرآورده‌ها برای مصارف داخلی، استفاده از ناوگان تحت پوشش و استفاده شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای ترانزیت گازوئیل مجاز نیست.

وی افزود: همچنین برای تسریع در روند انتقال این فرآورده و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی عملیات حمل و نقل به طور یکسره و با تخلیه و تحویل در خاک افغانستان باید برنامه‌ریزی شود.

جوانمرد قصاب بیان داشت: جهت حفظ حقوق بیت‌المل و جلوگیری از پدیده قاچاق، شورای راهبری ناظر بر اجرای این موضوع رصد تمامی امورات مرتبط در دستگاه‌های ذیربط نسبت به ساماندهی این امر اقدام کرده است و بنا به اعلام دستگاه‌های مسوول با هر گونه تخلف و تخطی از اهداف اجرای این طرح توسط شرکت‌ها و تجار برخورد قاطعی صورت خواهد پذیرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1126144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =