۲ ویژگی مهم ماسک برای جلوگیری از کرونا امیکرون

بسیاری از متخصصان هشدار داده‌ اند که متغیر دلتا شیوع کم تری داشته و امیکرون به خاطر شیوع بالا نیازمند ماسک‌ های قوی تر است و باید از ماسک درستی برای جلوگیری از آن استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عفونت های مختلف و جدیدی از کرونا گزارش شده است و اعداد و آمار منتشر شده در مورد افراد مبتلا به امیکرون، شاید غافلگیر کننده باشد زیرا سرعت انتقال آن بسیار بالاست و اکثر کشور ها با این مشکل مواجه هستند. این نسخه از کرونا شیوع بسیار بالایی دارد؛ حتی در بین کسانی که به طور کامل واکسن زده اند. افراد واکسن نزده در معرض بیشترین حد خطر هستند؛ اما اگر هم اکنون واکسن های اصلی و بوستر تزریق کرده‌ اید، احتمالاً به دنبال راهکار هایی هستید تا بتوانید مراقبت از خود را در برابر امیکرون به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید:

کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه نشده چگونه عمل می‌کند؟

اهمیت ماسک در جلوگیری از کرونا اومیکرون

دکتر فاوسی اعلام کرده که برای جلوگیری از امیکرون نباید یک ماسک مشخص داشته باشید.

ماسک ها بخش مهمی از جلوگیری در برابر انتقال بالای امیکرون را تشکیل می‌ دهند.‌ بسیاری از متخصصان هشدار داده‌ اند که متغیر دلتا شیوع کم تری داشته و امیکرون به خاطر شیوع بالا نیازمند ماسک‌ های قوی تر است و باید از ماسک درستی برای جلوگیری از آن استفاده کنید.

زمانی که صحبت از انتخاب بهترین ماسک برای جلوگیری در برابر امیکرون می شود، دکتر فاوسی می‌ گوید از ماسک هایی با بالاترین کیفیت استفاده کنید؛ یعنی کاملا جستجو کنید و ببینید که کدام ماسک ها بیشترین کیفیت را دارند و از بهترین ها کمک بگیرید.

ماسک N۹۵ بهترین راه جلوگیری از ابتلا

با وجود تمام تفاسیر، اگر تحملش را دارید؛ بهتر است که ماسک ان۹۵ بزنید. ماسک ان ۹۵ می‌ تواند بهترین ماسکِ انتخابی برای جلوگیری از ابتلا به امیکرون باشد، زیرا پوشانندگی بسیار عالی دارد. البته شاید در همه کشورها این ماسک ها پیدا نشود اما اگر توانایی خریدش را داشتید یا تحمل استفاده از این ماسک ها را هم دارید، حتماً از ماسک N۹۵ استفاده کنید.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها هشدار می‌ دهد که ماسک ها باید دو ویژگی مجزا داشته باشند. این سازمان دستورالعمل های مختلفی را در مورد استفاده از ماسک برای تان بیان می کند و پیشنهاد می‌ کند که حتماً از ماسکی استفاده کنید که دو ویژگی مجزا داشته باشد. یکی از آن ها این است که اندازه صورت تان باشد و شما در آن احساس سختی نکنید و دوم این که بتوانید در طول روز آن را تحمل کنید و داخلش نفس بکشید.

ماسک بزنید حتی اگر N۹۵ نبود

طبق نظر متخصصان هر ماسکی بهتر از ماسک نزدن است. متخصصان اعلام کرده اند هر ماسکی که دارید را استفاده کنید؛ زیرا استفاده از هر ماسکی حتی ماسک پارچه ای که خیلی محافظت بالایی هم ندارد، بهتر از این است که هرگز ماسک نزنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =