چگونه از دانشگاه‌های استرالیا بورسیه تحصیلی دریافت کنیم؟

دانشگاه‌های استرالیا، فرصت‌های خوبی برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل و دریافت بورسیه تحصیلی فراهم کرده‌اند؛ اما استفاده از این فرصت و افزایش شانس برای دریافت بورسیه، نیازمند رعایت نکاتی مانند شرکت‌ در فعالیت‌های اجتماعی و گسترش محدوده درخواست بورسیه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان بین‌الملل با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانند از پرداخت بخشی یا همه هزینه‌های تحصیل معاف شوند. ایسکانیوز، پیش‌تر در گزارش  بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا را بشناسید، به معرفی انواع بورسیه‌های تحصیلی در این کشور پرداخته است. در ادامه نکات و توصیه‌هایی برای افزایش شانس دریافت کمک هزینه در قالب بورسیه تحصیلی در استرالیا ارائه می‌شود؛

در زندگی اجتماعی شرکت کنید

در حالی که بسیاری از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بر اساس شایستگی علمی یا نیاز مالی است، به یاد داشته باشید که برخی از بورسیه‌ها بر اساس فعالیت‌های اجتماعی مانند مشارکت در گروه‌های اجتماعی، باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی اعطا می‌شود.

دانشگاه‌های استرالیایی معمولا به دنبال دانشجویانی می‌گردند که در جامعه خود فعال هستند و مهارت‌های رهبری دارند. بنابراین، حتما هر گونه فعالیت مرتبط را در درخواست خود ذکر کنید. حتی اگر برای بورسیه تحصیلی یا مالی درخواست می‌دهید، مشارکت اجتماعی می‌تواند شانس پذیرش درخواست شما را بالاتر ببرد.

جستجوی بورسیه را به دانشگاه‌ها محدود نکنید

فرصت‌های بورسیه تحصیلی زیادی در استرالیا وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید. چون بورسیه‌های تحصیلی ممکن است از سوی کالج‌های محلی، دولت استرالیا، سازمان‌های بین‌المللی و ادارات دولتی در کشور شما ارائه شود.

بورسیه‌های دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی اغلب از سوی دانشکده‌های خاص (مثلا دانشکده علوم) اعطا می‌شود. بنابراین حتما از دانشکده خود سوال کنید. بسیاری از آن‌ها فقط برای دانشجویانی که وارد دوره‌های خاصی می‌شوند و از کشورهای خاصی هستند، در دسترس هستند. (برای مثال، دانشجویان آمریکای لاتین در حال تحصیل در رشته گردشگری یا دانشجویان هندی در حال تحصیل در رشته تجارت)

در مورد برنامه‌ها کمک بخواهید

درخواست‌های بورسیه تحصیلی بسیار مهم هستند، چون تنها ابزار اعطای بورسیه‌اند. بنابراین، مهم است که درخواست شما، واضح و بدون خطا باشد. یک اشتباه ساده ممکن است منجر به رد درخواست شود. اشتباهات رایج مربوط به املای کلمات یا دستور زبان، نشان‌دهنده بی‌توجهی به جزئیات و ضعف داوطلب در ارائه خود است.

بر ای جلوگیری از اشتباه در هنگام درخواست بورسیه، از یک فرد قابل اعتماد که به زبان انگلیسی مسلط است، بخواهید که درخواست شما را بررسی کند مانند دوست، والدین یا معلم.

معیارهای بورسیه را با دقت بخوانید

داوطلبان پیش از درخواست برای بورس تحصیلی، باید بررسی کنند که همه موارد مورد نیاز را ارسال کرده‌اند. همچنین مطمئن شوند که درخواست‌شان در مهلت مقرر ارسال شده است و به همه سوالات پرسیده شده با جزئیات کافی پاسخ می‌دهد، محدویت‌های کلمه را رعایت کرده است و با هر گونه مستندات پشتیبانی مورد نیاز همراه است. مدارک پشتیبان ممکن است شامل بیانیه شخصی، نامه پیشنهادی، سابقه شغلی و مدرک زبان انگلیسی باشد. برخی اسناد ممکن است نیاز به ترجمه یا تایید داشته باشند. اگر داوطلبی در مورد درخواست خود سوالی دارد، باید قبل از ارسال، از ارائه‌دهنده بورسیه بپرسد تا مطمئن شود که به درستی درخواست داده‌ است.   

انتهای پیام/

کد خبر: 1126213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =