درباره ساحل باستانی تبن بیشتر بدانید

شهر کوشکنار دارای مناطق تفریحی و گردشگری طبیعی فراوانی است. ازجمله نقاط تفریحی شهر کوشکنار، پارک شهروند، مجموعه تفریحی گردشگری تبن، ساحل الپی و… است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کوشکنار در جنوبی ترین نقطه استان هرمزگان و در شهرستان پارسیان و درهمسایگی استان بوشهر واقع گردیده است. شرق تا غرب نوار ساحلی هرمزگان بنادر بسیاری با پیشینه دیرینه تاریخی دور و دراز در خود جای داده که هر کدام از آن ها در زمینه های خاص تجاری نام آور بوده اند از این رو بندرتبن واقع در غرب هرمزگان یکی از قدیمی ترین بنادر صیادی کشور می باشد که در جنوب شهر کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان  شده است.

بیشتر بخوانید:

درباره روستای کنگلو بیشتر بدانید

درباره ساحل باستانی تبن بیشتر بدانید

شهر کوشکنار دارای مناطق تفریحی و گردشگری طبیعی فراوانی است. ازجمله نقاط تفریحی شهر کوشکنار، پارک شهروند، مجموعه تفریحی گردشگری تبن، ساحل الپی و… است. کوشکنار از دو واژه کوشک و کنار تشکیل یافته است که کلمه کوشک به معنای قصر و کنار همان درخت سدر است و کوشکنار به معنی قصر کنار می باشد.

بندر تبن در جنوبی ترین بخش شهر کوشکنار واقع شده است . فاصله شهر تا بندر تبن هفت کیلومتر است و مسیر آسفالته می باشد. بندر تبن به دلیل سواحل آفتابی، کوه و دریا هرساله پذیرای گردشگران متعددی است. در مجموعه

گردشگری تبن دو بخش وجود دارد که بخش اول در بالای تپه که ارتفاع آن ۵۰ متر است با چشم‌اندازی فوق‌العاده مشرف بر دریا است و بخش دوم که در میان کوهستان و دریا قرار دارد بسیار حیرت‌آور است.

درباره ساحل باستانی تبن بیشتر بدانید

در مجموعه گردشگری تبن برای رفاه حال گردشگران یک رستوران، وسایل سرگرمی کودکان، آلاچیق‌های باصفا، مسجد و … در نظر گرفته‌ شده است.

این بندر قبل از انقلاب بندری تجاری و دارای گمرک بوده و در حال حاضر بندر صیادی است. در اسکله آن تعداد زیادی قایق ماهیگیری و تعداد نیز لنج ماهیگیری مستقر هستند.

تبن در لغت به ” کاه ” معنی می شود و مردم آنجا در گذشته از این بندر کوچک به دبی کاه صادر می کردند و در مقابل از آنجا اقلام مصرفی خود را تهیه می کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =