تقلب در امتحانات کشور بین‌المللی شد/ فرنگی‌هایی که با ۶۰۰ دلار به جای دانشجویان ایرانی امتحان می‌دهند

گویا سوءاستفاده‌های برخی از اساتید، دانشجویان و دلالان کافی نبود؛ فرنگی‌ها برای دانشجویان کشورمان نسخه می‌پیچند و حاضرند به ازای چند صد دلار به جای آن‌ها در امتحان هم شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کرونا «در دیزی» را برای بسیاری از دانشجویان، معلمان و حتی اساتید باز گذاشته؛ در این میان افرادی هم هستند که حیا را کنار گذاشته‌اند و حاضرند برای اینکه چند صد هزار تومان پول بیشتر به جیب زدن، کارهای غیرقانونی انجام دهند. 

از طرفی کار عده‌ای هم سکه شده؛ دلالانی «دست چپ و راستشان را از هم تشخیص نمی‌دهند»، بدون کوچکترین علمی از انتگرال و مفاهیم فیزیک مشتری را به ارائه دهنده خدمات وصل می‌کنند و با مشاهده واریز اس‌ام‌اس‌های واریزی برای گسترش تبلیغاتشان در شبکه مجازی حریص‌تر می‌شوند.

گویا سوءاستفاده‌های برخی از اساتید، دانشجویان و دلالان کافی نبود؛ فرنگی‌هایی که «نه سر پیازند و نه ته پیاز» به میدان آمده‌اند و برای دانشجویان کشورمان نسخه می‌پیچند!

برایشان فرقی نمی‌کند اهل کدام کشور باشید یا چه جنسیتی داشته باشید، فقط کافی است چند صد دلاری را به حسابشان واریز کنید، پشت مانیتور بنشینید تا وظایفتان را به عنوان یک دانشجو به بهترین نحو اجرا کنند؛ البته خودشان اینطور ادعا می‌کنند! 

وضعیتشان مثل ایرانیان نیست که در سایت‌های ثبت آگهی با رمزهایی مثل «مشاوره شب امتحان» یا «کلاس‌های رفع اشکال برای آزمون‌های پایان‌ ترم» به انتظار دانشجویان باشند؛ حتی پیج اینستاگرام هم ندارند که به‌وسیله انتشار چت‌های رضایت دانشجویان از نحوه پاسخگویی به سوالات بتوانند رضایت مشتری را جلب کنند. با شعار «ما در کمک به دانشجویان در امتحانات آنلاین، درجه یک هستیم» سایتی تاسیس کرده‌اند که نامش به زبان فارسی «پرداخت برای امتحان» است.

در بخش دسته بندی‌های سایت خدماتشان را آورده شده، نکته جالب توجه آنجاست برای شرکت در امتحانات می‌توانید اعلام آمادگی کنید و استخدام شوید، از کسی بخواهید به جایتان در امتحانات آنلاین حتی کلاس‌های آنلاین شرکت کند! حتی این شرکت حاضر است تکالیف به ازای دریافت پول تکالیف دانشجویان را هم انجام دهد؛ به ‌طوری که سه سطح آسان، متوسط و فوری و دشوار را برای انجام تکالیف در نظر گرفته است. تکالیف آسان با قیمت ۱۹۹ دلار و در مدت یک هفته انجام می‌شود، مسئولان این سایت تکالیف با سطح متوسط با قیمت ۲۸۵ دلار در مدت زمان ۶ روز و تکالیف دشوار و در حد پروژه را با ۷۰۰ دلار در طول یک هفته به دانشجویان تحویل می‌دهند. قیمت تکالیف با سطح متوسط و فوری نیز ۴۰۰ دلار است و دانشجویان می‌توانند ۲۴ ساعت بعد پروژه خود را تحویل بگیرند.

تقلب در امتحانات کشور بین‌المللی شد/ فرنگی‌هایی که با ۶۰۰ دلار به جای دانشجویان ایرانی امتحان می‌دهند


هر سایت دارای پشتیبان است، مشاورانی که برای جلب رضایت مشتری حقوق می‌گیرند، شخصی به نام «جینی واتسون» یکی از پشتیبانان این سایت است که در واتساپ با او چت می‌کنم؛ البته به عنوان یک دانشجو از کشور ترکیه!

از فعالیت‌های سایتشان می‌پرسم، از اینکه چگونه می‌توانم به این تیم اعتماد کنم، سایتی با عنوان workmyexam را معرفی می‌کند، از امکان ارتباط تصویری، تلفنی و چت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته خبر می‌دهد و می‌گوید: « ما برای ۲ دلار شما اینجا نیستیم، یک سفارش شما، ما را ثروتمند نمی‌کند. ما اینجا هستیم تا شما را به مشتری دائمی خود تبدیل کنیم، تیم ما از یک سفارش سود نمی‌برد، اما می‌خواهد مشتری جذب کند.»

درباره بر این باور است که کارشان قانونی است، چون مشتری اساتیدی را استخدام می‌کند تا به سوالات امتحانشان پاسخ بدهد. می‌خواهد زمان، موضوع و تاریخ امتحان را بداند، درباره تشریحی بودن یا چند گزینه‌ای بودن امتحان می‌پرسد، کنجکاو است درباره تعداد سوالات و مدت زمان امتحان اطلاعات داشته باشد. پس از مشاهده دروس و تاریخ فرضی امتحانات یک دانشجوی کارشناسی معماری در کشور ترکیه که برایش فرستاده‌ام، همچنین چک کردن می‌گوید « جای خالی در تاریخ‌های که به او اعلام کردم وجود دارد، البته هزینه آن را ۶۰۰ دلار آمریکا اعلام می‌کند.»

اساتید ایرانی که توسط سایت خارجی برای شرکت در امتحانات دانشجویان معرفی می‌شوند

گویا شرکت در امتحانات دانشجویان تمامی کشورها برایشان کافی نبوده که حاضرند به جای دانشجویان ایرانی هم در امتحانات شرکت کنند؛ به قول پشتیبان این سایت، برای ما جنسیت و نژاد افراد مهم نیست. به سوال «آیا افرادی دارید که به زبان فارسی مسلط باشند و بتوانند به جای دانشجویان ایرانی در امتحانات شرکت کنند؟» پاسخ مثبت می‌دهد و می‌گوید: «تیم ما دارای اساتید برتر فارسی است که می‌توانند به جای دانشجویان ایرانی در امتحان شرکت کنند، البته خدمات به ازای پرداخت پول است و مجانی نیست.» 
هزینه شرکت در امتحان ترمودینامیک در ایران ۱۵۰ دلار است؛ البته به شرط کسب نمره خوب.

به نظر می‌رسد علاوه بر سایت‌های ایرانی باید در سایت‌های خارجی نیز افزایش پیدا کند، هر چند با حضوری شدن امتحانات و دانشگاه‌ها به نظر می‌رسد بساط «امتحان دادن به جای دانشجویان» هم برچیده شود.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1126249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =