تشدید جنگ اطلاعاتی و ضدامنیتی صهیونیست‌ها علیه ایران

سعید شهرابی فراهانی*

گروه سیاسی ایسکانیوز - برجام احیا شده، توافق موقت و حتی برجام های منطقه ای و موشکی مانع از فعالیت اطلاعاتی و ضدامنیتی رزیم اشغالگر قدس علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت نخواهند شد. ایران در نگاه صهیونیست ها یک تهدید وجودی است که موجودیت رژیم کودک کش را با ابهام مواجه می نماید.به این معنا تا زمانی که این رژیم غاصب در حیات باشد و ایران نیز مسیر کنونی خود را طی کند، منازعه ادامه خواهد داشت مگر اینکه روزی فرا برسد که یکی از این دو به پایان رسیده باشند.

موقعیت ژئوپلیتیک و عمق محدود استراتژیک سرزمین اشغالی باعث گردیده که صهیونیست‌ها تأمین امنیت برای بقای خود را از بیرون از محیط امنیتی آغاز کنند. اقدامات این رژیم در انهدام راکتورهای هسته ای عراق و سوریه، حملات گاه و بیگاه علیه نیروهای جبهه مقاومت در دو کشور یاد شده و عملیات های تروریستی هدفمند – از جمله ترور ناجوانمردانه سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس - تنها بخشی کوچکی از تلاش های گسترده و جهانی این رژیم جنایتکار در حوزه درگیری های اطلاعاتی است.

برخلاف موضوعات مربوط به نبردهای نظامی؛ در جنگ امنیتی و اطلاعاتی با رژیم غدّار و مکّار صهیونیستی؛ استراتژی مبتنی بر بازدارندگی فاقد کارایی لازم است. چه اینکه جنگ های اطلاعاتی با توجه به ماهیت متفاوت خود، به گونه ای مستمر و اصطلاحاً تیک-تاکی در جریان هستند و تا هنگامی که اهداف کلان و راهبردی یک نظام سیاسی و سرویس های اطلاعاتی آن دچار دگرگونی نشوند؛ الگوهای دوستی و دشمنی نیز در کشمکش های اطلاعاتی و امنیتی پابرجا خواهند بود.

از دیدگاه این قلم، تشدید فعالیت های خصمانه ضدامنیتی و اطلاعاتی سرویس موساد و همکاران منطقه ای آن علیه منافع ملی ایرانیان در فردای تعیین تکلیف احیای برجام؛ موضوعی قابل تصور و انتظار است. احیای برجام چه به طور کامل یا نصفه و نیمه به نتیجه برسد و چه عقیم بماند؛ حقد و کینه رژیم صهیونیستی از محور مقاومت کماکان ادامه خواهد داشت زیرا این واقعیتی غیرقابل کتمان است که اکنون رزمندگان مقاومت پس از فرونشاندن توطئه غربی-عبری-عربی تروریسم تکفیری؛ به مجاورت مرزهای خاک اشغال شده فلسطین رسیده اند و آزادی قدس شریف و فروپاشی افسانه جعلی صهیونیسم بیش از هر زمان دیگری در دسترس مستضعفان و آزادگان عالم قرار دارد. با این وصف؛ دستگاه امنیتی صهیونیست ها خود را به در و دیوار می کوبند تا از این مخمصه و گرداب هولناک نابودی خارج شوند. از این رو وقت آن است تا جامعه اطلاعاتی کشور نیز به عنوان مرکز ثقل جبهه مقاومت در برابر استکبار آمادگی خود را بیش از هر زمان دیگری ارتقا داده و حتی در صورت لزوم و احساس نیاز؛ راهبردهای خود را در هر گام و ساعت به روز رسانی کرده و به بهترین سرمایه انسانی، ابزارهای مادی و غیرمادی و امکانات  تخصصی مجهز گردد تا مانند همیشه از اقتدار ایران اسلامی و جبهه مقاومت به بهترین شکل ممکت صیانت و حفاظت نماید.

فراموش نکنیم که مقطع مذاکرات احیای برجام، اگرچه می تواند دوره فترت و توقف موقت زد و خوردهای عملیاتی در حوزه نبرد اطلاعاتی باشد؛ لیکن جنگ در لایه های شناسایی و طرح ریزی ادامه دارد و موثرترین عامل یاری دهنده رژیم حیله گر صهیونیست برای تفوق و ضربه زدن به مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج)؛ همانا جریان نفوذ است.

بار دیگر کلام مقتدرانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را خطاب به جبهه جهانی تکبر و کفر و نفاق یادآوری می کنیم: « هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم ... بیا ! ما منتظریم . مرد این میدان ما هستیم برای شما ... بدان ! در آن جایی  که فکر نمی کنی ما نزدیک شما هستیم»
و مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین.

*کارشناس حوزه سیاسی، امنیتی و بین‌الملل

کد خبر: 1126267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =