بودجه پژوهشی دانشگاه، صرف پروژه‌های ایدئولوژیک می‌شود/ ترجیح منافع استاد به منافع دانشگاه

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه شیراز معتقد است که بودجه پژوهشی دانشگاه، صرف پروژه‌های ایدئولوژیک می‌شود که ارتباطی با فعالیت‌های پژوهشی ندارند.

علی عاشورنسب دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که اولویت دانشگاه برای اختصاص بودجه پژوهشی پروژه‌های سودزا و سفارشی است، اظهار کرد: متاسفانه بودجه بخش پژوهش دانشگاه اغلب صرف پروژه‌های ایدئولوژیک می‌شود که ارتباطی با فعالیت‌های پژوهشی ندارند.

وی  با تصریح بر این که مشکل اصلی آموزش مجازی این بود که دانشجویان از شور و شوق دانشگاه دور شدند، افزود: فعالیت علمی تا حد زیادی به قرار گرفتن در فضای آکادمیک وابسته است. آموزش مجازی، ارتباط استاد و دانشجو را صرفا محدود به کلاس مجازی کرده است. که معمولا هم زمان کافی به آن آختصاص داده نمی‌شد.

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه شیراز تاکید کرد: آموزش حضوری این فرصت را ایجاد می‌کرد که دانشجویان ارتباط بیشتری با استادان داشته باشند و بتوانند در مورد مسیر دانشجویی و اشتغال گفت‌وگو کنند.

استادان منافع خود را به منافع دانشگاه ترجیح می‌دادند

این دانشجوی کارشناسی رشته حقوق درباره مشکلات آموزش مجازی، گفت: یکی از مشکلات دانشجویان این بود که برخی استادان منافع خودشان را به منافع دانشگاه ترجیح می‌دهند، به طوری که از زمان مختص دانشگاه و تدریس خود، کاسته و با قبول پرونده‌های کاری جدید، بیشتر از مقام استادی‌شان، به شغل خارج از دانشگاه خود توجه می‌کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این استادان به جای حضور در دانشگاه و برگزاری کلاس‌ها، در دفتر وکالت و بین پروژه‌های خود، زمانی را هم برای برگزاری کلاس اختصاص می‌دادند و به دلیل مشغله کاری، زمان کلاس را کاهش می‌دادند؛ البته این موضوع در بین استادان محدود بود.

وی با بیان این که دانشگاه در دوران آموزش مجازی با دانشجویانی که محدودیت داشتند، همکاری زیادی داشت، یادآور شد: برای مثال فرصتی فراهم شد که دانشجویانی که محدودیت دسترسی به اینترنت داشتند در خوابگاه اسکان داده شوند. حتی برخی استادان که کم‌کاری داشتند، توبیخ شدند.

عاشورنسب با اشاره به این که دانشگاه شیراز در دو سال گذشته، دانشجویان بیشتری نسبت به سالهای گذشته پذیرش داشته است و هم اکنون مشغول تعمیرات خوابگاه است، اظهار کرد: به همین دلیل، به نظر من شرایط مناسبی برای بازگشایی و اسکان دانشجویان در خوابگاه ندارد. به نظر نمی‌رسد که دانشگاه تا پیش از آغاز سال ۱۴۰۱ بتواند حضوری شود.

گفتنی است؛ آموزش مجازی بیش از 2 سال است که به اصلی‌ترین شیوه آموزشی دانشگاه‌ها تبدیل شده است. در دسترس نبودن اینترنت برای دانشجویان ساکن مناطق کم‌برخوردار، کم‌کاری استادان در برگزاری منظم کلاس‌های آنلاین و بی‌توجهی دانشجویان به آموزش‌ها از جمله مشکلات آموزش مجازی بوده است. ایسکانیوز، پیش‌تر در مصاحبه با دانشجویان استادان کلاس‌های آنلاین را جدی نمی‌گیرند/ ارائه جزوه‌های درسی یک هفته مانده به پایان ترم! به بیان برخی از این مشکلات پرداخته است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1126279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =