کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال

  بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱/۵ درصد ریزش کرد و حالا در محدوده ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱/۵ درصد ریزش کرد و حالا در محدوده ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود.

 بیلی مارکوس، بنیانگذار دوج‌کوین در ۱۷ ژانویه سال ۲۰۱۳ در رابطه با راه‌اندازی دوج‌کوین در توئیتر نوشت: این ارز زاییده فکر من است.

بسیاری از فعالان بازار رمزارزها تا سال‌ها بعد از انتشار دوج‌کوین این ارز را یک میم‌کوین می‌دانستند اما اخیرا مارکوس از این افراد انتقاد کرد و گفت دوج‌کوین دیگر یک شوخی نیست و به یک ارز مفید تبدیل شده است.

بعد از انتقاد مارکوس از مخالفان دوج‌کوین ایلان ماسک از او حمایت کرد و حالا هم دوج‌کوین به ارز پرداخت تسلا تبدیل شده است.

 مقامات قانونی کشور کوزوو بیش از ۳۰۰ دستگاه استخراج رمزارز را مصادره کردند.


وزیر اقتصاد و انرژی این کشور می‌گوید که این اقدام باعث شده تا ماهانه ده هزار یورو صرفه‌جویی شود.

بر اساس اعلام یکی از بزرگ‌ترین پردازشگرهای پرداخت رمزنگاری جهان، مصرف‌کنندگان برای خرید به توکِن‌ها و کوین‌های دیجیتال دیگر به غیر از بیت‌کوین متمایل شده‌اند.

دیروز دو تراکنش ۴۵ و ۵۰ میلیون دلاری در شبکه ریپل انجام شد اما به نظر می‌رسد این ارزها فروخته نشده چون قیمت ریپل تغییر خاصی نداشت.

تکنیکال


در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ریزش ۲/۴ درصدی بازار رمزارزها ارزش بازار محدوده مهم ۲ هزار میلیارد دلار را از دست داد.

در نمودار چهارساعته بیت‌کوین به یک حمایت برخورد کرده و اگر این محدوده از دست برود احتمالا ریزش تا ۴۰ هزار دلار ادامه پیدا می‌کند.
شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۳۸ قرار دارد و به نظر می‌رسد این شاخص روندی نزولی داشته باشد.
اما خبر خوب از منظر تکنیکال برای بیت‌کوین این است که کندل‌ها در نمودار ۴ ساعته کف کانال بولینگرباند را سوراخ کردند و این می‌تواند سیگنالی برای بازگشت روند باشد.
MFI روی عدد ۲۷ قرار دارد و این نشان دهنده عدم ورود پول به بیت‌کوین است. از طرفی دامیننس بیت‌کوین روی محدوده ۳۹/۸ درصد قرار دارد و این یعنی سهم بیت‌کوین از بازار رمزارزها به شدت کاهش پیدا کرده است.
 

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

کد خبر: 1126281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =