جزئیات سبد معیشتی کارگران چه زمانی اعلام می‌شود؟

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: سبد معیشت کارگران بررسی شد و در مورد این موضوع بحث‌های اولیه صورت گرفت و امیدواریم که در جلسه بعدی کمیته دستمزد شورای عالی کار به سبد معیشت برسیم و عدد آن را اعلام کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اولین جلسه شورای عالی کار  عصر روز شنبه ۱۵ آبان ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد و خروجی این جلسه تشکیل کمیته دستمزد برای بررسی سه‌جانبه وضعیت معیشتی کارگران بود.  

در همین راستا نخستین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار عصر روز دوشنبه یکم آذرماه با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و نمایندگان دولت برگزار شد؛ هدف از برگزاری این جلسه ارائه و بررسی راهکارهای جبران قدرت خرید کارگران و بهبود وضعیت معیشتی آنان عنوان‌شده بود.

تا به امروز کمیته دستمزد شورای عالی کار ۸ جلسه تشکیل داده است، اما به دلایلی اعضاء آن هنوز وارد بحث تعیین سبد معیشت کارگران نشده‌اند و درنهایت دیروز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه نیز ۱۴۰۰ هشتمین جلسه این کمیته برگزار شد.

در همین زمینه و در خصوص نتیجه تشکیل هشتمین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار، فرامرز توفیقی به خبرنگار میزان، گفت: در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار که دیروز عصر برگزار شد سبد معیشت کارگری بررسی شد و در مورد این موضوع بحث‌های اولیه صورت گرفت.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار همچنین ابراز امیدواری کرد که در جلسه بعدی کمیته دستمزد به سبد معیشت برسند و عدد آن را اعلام کنند.

توفیقی در پایان اعلام کرد: نهمین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تشکیل خواهد شد.

تعیین دستمزد کارگران برای ۱۴۰۱ چگونه خواهد بود؟

یکی از مطالبات همیشگی جامعه کارگری، تعیین حقوق و دستمزد با استناد به ماده ۴۱ قانون کار و بر مبنای تورم و سبد معیشت خانوار ۳.۳ نفر کارگری است که تا به امروز  به خوبی محقق نشده است، اما با توجه به  تشکیل جلسات متعدد شورای عالی کار و کمیته دستمزد در چند ماهه اخیر و بررسی و پژوهش‌های انجام‌شده در خصوص وضعیت معیشتی کارگران به نظر می‌رسد تعیین سبد معیشت کارگران و تعیین عدد و رقم دستمزد آنان توسط شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱ واقع‌بینانه‌تر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =