سرانجام یارانه نان و دارو چه می‌شود؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: یارانه دارو به یک شکل و یارانه لبنیات، گوشت، مرغ و نان نیز به شکل دیگر باید باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،حجت الاسلام میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ ادامه داد: امروز ارز ترجیحی در حلقه‌های مختلفی در گردش است تا به دست مردم و مصرف کننده نهایی برسد و جذابیتی برای سوداگری و رانت و فساد در حلقه‌های مختلف ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با تاکید بر این که در بحث ارز ترجیحی دارو حداقل ۲۰۰ شرکت به تعزیرات معرفی شدند گفت: هدف ما حذف بستر رانت و فساد است و حلقه نهایی که مردم هستند باید به صورت مستقیم این یارانه را دریافت کنند.یارانه دارو به یک شکل و یارانه لبنیات، گوشت، مرغ و نان نیز به شکل دیگر باید باشد.

وی گفت: در مساله گندم دولت اعلام کرده قیمت نان افزایش نخواهد یافت بلکه صرفا روند اصلاح می‌شود و مردم همان قیمت قبلی را می‌پردازند و مابه التفاوت قیمت را دولت به نانواها پرداخت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که در بحث دارو نیز ارز به سازمان های بیمه گر داده می شود گفت: یکی از شرط‌های ما این است تا افرادی که بیمه نیستند از طریق بیمه سلامت همگی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی  اظهارکرد : با حذف ارز ترجیحی یارانه ها آشکار خواهد شد و کارت اعتباری به مردم داده می شود و هر ماه مبلغی در این کارت ها شارژ می شود که صرفا برای خرید کالاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در پایان بیان کرد: حدود ۲۰ الی ۲۵ قلم کالا برای استفاده از این کارت‌ها تعریف می‌شود و فقط از فروشگاه‌ها می‌توان خرید کرد البته هنوز توافقی صورت نگرفته و در حال بحث و بررسی هستیم زمانی که به بازار بعد از عرضه مدیریت شود و کالا به وفور در بازار موجود باشد جلوی گران فروشی گرفته خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1126290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =