شرایط حضور دانشجویان واکسینه نشده در دانشگاه‌ها اعلام شد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی شرایط حضور دانشجویان واکسینه نشده در دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد رضا آهنچیان از ابلاغ دو بخشنامه از طرف وزارت کشور به وزارت علوم خبر داد و گفت: بخشنامه اول توسط وزیر کشور به سه وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش ابلاغ شد مبنی بر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید دارد بر بازگشایی دانشگاه‌ها از بهمن ماه و اینکه آزمون‌ها و پایان نامه‌ها باید به صورت حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: این بخشنامه طی نامه ۲۲ دی ماه به این سه وزارتخانه ابلاغ شد و پیرو آن ابلاغ، وزارت علوم نیز آن را برای اجرا به رؤسای دانشگاه‌ها ارسال کرده است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی یادآور شد: بخشنامه دوم توسط معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور برای تمام وزارتخانه‌ها ارسال شده است که یکی از بندهای آن در مورد دانشگاه‌ها و مدارس بود.

وی ادامه داد: در این بخشنامه تاکید شده بود واکسیناسیون برای جامعه دانشگاهی الزامی است، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها موظف به واکسیناسیون هستند.

وی ادامه داد: همچنین هر یک از اعضا اگر بخواهد از آن تمرد کند، باید دلیل موجه داشته باشد و با وی مطابق با قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

آهنچیان افزود: در مورد جامعه دانشجویی نیز تاکید شده بود دانشجویان مکلف به واکسیناسیون هستند و در غیر این صورت باید تا زمانی که واکسینه نشده‌اند، آزمایش منفی کرونای خود را هر ۱۵ روز یک‌بار به دانشگاه تحویل دهند تا وقتی واکسینه شده و کارت واکسن خود را به دانشگاه ارائه دهند.

آهنچیان تاکید کرد: بخشنامه وزارت کشور لازم‌الاجرا است چون مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارد و دانشجویان موظف به انجام آن هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1126360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =