برترین دانشگاه‌های مهندس مواد جهان معرفی شدند/ حضور ۲ دانشگاه ایران در لیست برترین‌های  OIC

رتبه‌بندی ۱۰ دانشگاه برتر جهان و منطقه OIC در حوزه مهندسی مواد توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، روز گذشته رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی را با عنوان «رتبه بندی موضوعی ۲۰۲۰ دانشگاه‌های جهان» را منتشر کرد.

پایگاه ISC به عنوان یک مرکز وابسته به آیسسکو، از سال ۲۰۰۸ به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام پرداخته است. این پایگاه در سال ۲۰۱۸، سیستم رتبه‌بندی منطقه‌ای خود را به یک سیستم جهانی ارتقا داد؛ به طوری که سالانه لیست برترین دانشگاه‌های جهانی توسط ISC منتشر می‌شود. پس از گذشتن یک دهه رتبه‌بندی‌های مختلف در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی،  ISC نسبت به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس رشته‌های موضوعی اقدام کرد.

 ISC در جدیدترین در رتبه‌بندی خود،  وضعیت بیش از ۳ هزار دانشگاه از سراسر جهان را با توجه به رشته‌های مختلف بررسی و ۲ هزار دانشگاه را به عنوان برترین معرفی کرد.

در رتبه بندی موضوعی ISC دانشگاه‌ها در ۶ حوزه اصلی شامل علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و انسانی و ۴۲ رشته مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال حوزه مهندسی و فناوری شامل مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، بیوتکنولوژی محیطی، مهندسی محیط زیست، بیوتکنولوژی صنعتی، مهندسی مواد، 
مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، فناوری نانو و سایر مهندسی‌ها و فناوری‌ها است.

در گزارش زیر ۱۰ دانشگاه برتر در رشته مهندسی مواد در منطقه OIC و جهان توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام معرفی شده‌ است. گفتنیست سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) با ۵۷ کشور عضو در چهار قاره جهان یکی از سازمان‌های بین‌المللی کنونی جهان به شمار می‌رود.

برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه مهندسی مواد

 در رتبه بندی موضوعی ۲۰۲۰ ISC، بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی مواد به ترتیب دانشگاه فناوری نانیانگ (سنگاپور)، دانشگاه استنفورد (ایالات متحده آمریکا) و دانشگاه شینهوا (چین) هستند. اسامی ۱۰ دانشگاه برتر در این حوزه در جدول زیر آمده است:

برترین دانشگاه‌های مهندس مواد جهان معرفی شدند/ حضور ۲ دانشگاه ایران در لیست برترین‌های  OIC

برترین دانشگاه‌های OIC در حوزه مهندسی مواد

 در رتبه بندی موضوعی ۲۰۲۰ ISC،  بهترین دانشگاه‌های منطقه OIC به ترتیب دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (عربستان سعودی)، دانشگاه ملک عبدالعزیز (عربستان سعودی) و دانشگاه ملک سعود (عربستان سعودی) هستند. اسامی ۱۰ دانشگاه برتر در این حوزه در جدول زیر آمده است:

برترین دانشگاه‌های مهندس مواد جهان معرفی شدند/ حضور ۲ دانشگاه ایران در لیست برترین‌های  OIC

انتهای پیام/

کد خبر: 1126373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =