ایران ضرب الاجلی در مذاکرات برجام ندارد

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه غربی‌ها برای رسیدن به توافق در مذاکرات برجام ضرب الاجل چند هفته‌ای تعیین می‌کنند مربوط به خودشان است، ایران چنین ضرب الاجلی ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ابوالفضل عموئی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات برجام و تعیین ضرب‌الاجل از سوی غربی‌ها، گفت: طرف‌های غربی باید این نکته را در نظر داشته باشند که آنها بودند به قراردادی که زیر آن را امضا کرده بودند پایبند نبودند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در سه سال گذشته که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند هیچ ضرب‌الاجلی را برای غربی‌ها تعیین نکردند، افزود: اینکه غربی‌ها برای رسیدن به توافق ضرب الاجل چند هفته‌ای تعیین می‌کنند  مربوط به خودشان است، ایران چنین ضرب الاجلی ندارد.

نماینده تهران در مجلس با تاکید براینکه اگر غربی‌ها به دنبال توافق خوب و  جدی هستند باید پیشنهادهای ایران برای برداشتن تحریم‌ها را بپذیریند، عنوان کرد: غربی‌ها باید به منافع ملت ایران در برجام توجه کنند و به تعهداتی که  داده‌اند عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه زمان همواره به نفع غربی‌ها پیش نخواهد رفت، افزود: طرف‌های غربی به ویژه‌ اروپایی‌ها در دور گذشته مذاکرات نقش سازنده‌ای نداشته‌اند که این موضوع هم به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن برخی کشورها از لابی‌های صهیونیستی است که باید در مذاکرات پیش‌رو رویکردهای خود را تغییر دهند.

عموئی با تاکید بر اینکه تغییر رویکردها از سوی اروپایی‌ها باعث تندتر شدن روند مذاکرات برجام خواهد شد، اظهار کرد: غربی‌ها به جای اینکه به دنبال تعیین ضرب الاجل و تحت فشار گذاشتن ایران  برای رسیدن به توافق باشند به دنبال راهی باشند تا تحریم‌های که علیه ملت ایران وضع کرده‌اند را لغو کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1126380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =