اختصاص بنزین به کارت ملی دلال‌بازی را افزایش می‌دهد

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در آینده دلالان اقدام به خرید کارت ملی افراد می‌کنند. در نتیجه این دلالان هستد که بنزین را با قیمت دلخواه در بازار به فروش می‌رسانند.

سعید هادوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به طرح سهمیه بندی بنزین در راستای هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه سوخت و حامل‌های انرژی تاثیر مستقیم بر قیمت‌ کالاهای اساسی و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور دارد، در نتیجه این طرح باید کاملا کارشناسی شده اجرایی شود، در غیر این صورت عواقب اقتصادی نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

وی درباره اهداف طرح سهمیه‌بندی بنزین عنوان کرد: دولت سیزدهم در راستای شعارهای انتخاباتی خود مبنی بر «برقراری عدالت در کشور» تمرکز ویژه‌ای بر طرح هدفمندی  یارانه‌ها دارد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر برقراری عدالت اجتماعی در کشور بیان کرد: پرداخت یارانه به مردم از سوی دولت با هدف کمک به اقشار کم درآمد امری صحیح است؛ اما در چند سال گذشته شاهد بودیم که این طرح به خوبی اجرایی نشده و اهداف اصلی آن به صورت کامل  بر آورده نشده است.

هادوی ادامه داد: با توجه به عدم موفقیت در تامین اهداف پرداخت یارانه‌ها، بسیار طبیعی است که برخی از کارشناسان و صاحبنظران حوزه اقتصاد یا سیاسی منتقد اجرای این طرح در جامعه باشند.

تعیین قیمت بنزین توسط دلالان

این فعال دانشجویی با اشاره به اختصاص سهمیه بنزین به کارت ملی افراد مطرح کرد: اگر شماره ملی مبنای دریافت سهمیه بنزین باشد، دور از ذهن نیست که برخی از دلالان اقدام به خرید کارت ملی افراد به ویژه از قشر کم  درآمد جامعه کنند. در نتیجه این دلالان بنزین را با قیمت دلخواه خود در بازار به فروش می‌رسانند.

هادوی با بیان اینکه اگر نظارت صحیح بر خرید و فروش سهمیه بنزین افراد توسط دولت انجام نشود، بازار سیاه و هرج و مرج به وجود خواهد آمد، گفت: نظارت بر قیمت‌ها در پمپ بنزین‌ها و ایجاد بستر لازم برای خرید و فروش سهمیه‌ها جزو اصول اولیه اجرای این طرح است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به نرخ تورم در کشور بیان کرد: افزایش نرخ  تورم یکی از نگرانی‌های اصلی منتقدان اجرای طرح سهیمه بندی بنزین است چراکه افزایش قیمت سوخت می‌تواند بر قیمت سایر اقلام اثر گذاشته و تورم را افزایش دهد. این در حالی است که مردم در چند سال اخیر تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار داشتند و توانایی افزایش چند برابری قیمت‌ها را ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =