از دست رفتن کانال ۱.۳ میلیون واحدی بورس/ آینده بازار سرمایه به کدام سمت است؟

بازار سرمایه در هفته گذشته نوسان‌های بسیاری را تجربه کرد اما خبر مهم این بود که کانال ۱.۳ میلیون واحد را از دست داد و نتوانست آن را دوباره به دست آورد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته‌ای که گذشت بپردازیم. شاخص کل بورس روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰با افت ۱۱ هزار و ۶۴۴ واحدی به محدوده عدد یک میلیون و ۳۲۲ واحد رسید.

همچنین حجم معاملات ۴.۷۰۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۸,۱۱۳ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۲۶,۸۳۶.۹۳۶ میلیارد ریال رسید.

روز یکشنبه ۲۶ دی ماه نیز شاخص کل در ابتدای معاملات به عدد یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحد سقوط کرد. در عین حال ۷۸ درصد از نمادهای بازار قرمزپوش شدند و شاخص هم وزن ۳ هزار و ۵۷۴ واحد افت کرد.

روز دوشنبه ۲۷ دی ماه شاخص کل قدری بالا رفت تا کاهش دو روز قبل خود را قدری جبران کند. شاخص کل در این روز به عدد یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۹۸۹.۸۹ و احدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. نمادهای "خودرو"، "شبندر" و "فولاد" هم بیشترین تأثیر مثبت را در بازار داشته‌اند.

روند بازار سرمایه در روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه معاملات خود را با کاهش ۸۱۲ واحدی شاخص کل آغاز کرد.

۳۰۵ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۵۲ واحدی به عدد ۳۴۵ هزار واحد رسید ضمن اینکه نمادهای فولاد، کگل، شبنا، وبملت، کالا و شتران بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند. شاخص کل با کاهش ۸۱۲ واحدی، به عدد یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۵۲ واحدی به عدد ۳۴۵ هزار واحد رسید ضمن اینکه نمادهای فولاد، کگل، شبنا، وبملت، کالا و شتران بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند.

اما در انتهای معاملات از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد هم عقب‌نشینی کرد. از تغییرهای شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۶۹۲.۷۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

در آخرین روز هفته یعنی چهارشنبه ۲۹ دی ماه، بورس با اینکه تلاش کرد قدری در شاخص کل سبزپوش شود اما در نهایت زیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به کار خود پایان داد و عدد یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد را در آخرین روز معاملاتی دی ماه به ثبت رساند.

به گزارش ایسکانیوز، برخی کارشناسان معتقدند که در هفته آینده با توجه به افزایش قیمت نفت جهانی وضعیت پالایشی‌ها بهتر خواهد شد. به اعتقاد این کارشناسان، بورس با افت‌های پی در پی شاخص کل کانال ۱٫۳ میلیون واحد را از دست داده و دوباره باید برای پس گرفتن آن بجنگد.

کد خبر: 1126405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =