نظر وزیر خارجه عمان درباره مذاکرات ایران و عربستان

وزیر خارجه عمان مواضع کشورش درباره مذاکرات میان ایران و عربستان را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان، مواضع مسقط در مورد موضوع‌های منطقه از جمله مسائل مربوط به ایران، عربستان و سوریه را تشریح کرد.

 وزیر خارجه عمان در مصاحبه با پایگاه مصری اخبار الیوم، گفت بازگشت به برجام یک ضرورت راهبردی مهم برای امنیت منطقه و جهان است؛ ما بر این باوریم که این امر، مرحله جدیدی از همکاری سازنده در منطقه و بین طرف‌های مختلف را آغاز می‌کند.

 وی افزود: با از سرگیری روند مذاکرات، می‌توان به توسعه روابط منطقه‌ای و بین المللی بزرگ‌تر و گسترده‌تر منجر به افزایش شانس بهبود و رشد اقتصاد جهانی را متصور بود.

البوسعیدی در مورد مذاکرات برگزار شده میان ایران و عربستان در بغداد، پایتخت عراق، با هدف رفع اختلاف نظرها، اظهار داشت عربستان و ایران دو کشور بزرگ همسایه هستند و ما به آن‌ها نزدیکیم؛ به همین دلیل از تلاش‌های انجام شده حمایت می‌کنیم و امیدواریم که این امر سبب افزایش امنیت، ثبات و رفاه در منطقه ما باشد.

وزیر خارجه عمان در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد مسائل منطقه‎ای، به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اشاره کرده و گفت عمان از زمان آغاز بحران در سوریه بر موضع خود ثابت بوده و از مدت‌ها پیش خواستار بازگشت دمشق به اتحادیه عرب بود.

منبع: میزان

کد خبر: 1126445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =