تعامل ایران و روسیه سبب تامین امنیت منطقه می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه معتقد است: آمریکایی‌ها می‌دانند که ارتباط بین ایران و روسیه سبب تامین امنیت منطقه و ثبات در غرب آسیا خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ابراهیم رضائی در رابطه با سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه دارای اهمیت بسیار زیادی است و می تواند نقطه عطفی بر روابط تهران و مسکو باشد. در این سفر این امکان وجود دارد که یک بازنگری ژئوپلیتیک و اقتصادی در روابط بین دو کشور شکل بگیرد، در این سفر موضع دو کشور می تواند در برابر غرب تقویت شود.

وی بیان کرد: زمینه و هدف اصلی این سفر در حوزه اقتصادی و افزایش صادرات است.  در حوزه‌های اقتصادی مثل انرژی، ارتباطات کشاورزی، بازرگانی، دفاعی، حمل و نقل و گردشگری، دو کشور می‌توانند روابط خود را ارتقا بدهند. اکنون حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در حدود  3 میلیارد دلار است که عدد مطلوبی نیست و امکان ارتقای آن تا 25 میلیارد دلار هم پیش بینی می‌شود. امیدواریم که این سفر سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور را با یک جهش خیره کننده مواجه کند و سطح آن را خیلی بالا ببرد. روسیه این ظرفیت را دارد که به شریک مهم تجاری و راهبردی ایران تبدیل شود و انتظار می‌رود در این سفر سطح تعاملات دوجانبه در زمینه‌هایی مانند صادرات و همکاری‌های منطقه ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم افزایش پیدا کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه تصریح کرد: از جمله دستاوردهای دیگر این سفر می‌توان به تلاش ایران برای عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره داشت که فرصت ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران است. بین ایران و روسیه اشتراکاتی زیادی وجود دارد، در این سالها همکاری های مشترک و موفقی را با روس ها در مبارزه با تروریست در منطقه غرب آسیا، در بحث مذاکرات هسته ای و در مسئله ایستادگی در مقابل یک جانبه گرایی غرب و مشخصا آمریکایی ها داشتیم. همچین در تحریم ها روس ها نقش خوبی را برای حمایت از ایران ایفا کردند.

رضایی در پایان تاکید کرد: توسعه روابط ایران و روسیه موجب خشم و نگرانی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها خواهد شد زیرا که به خوبی میدانند که ارتباط بین ایران و روسیه سبب تامین امنیت منطقه و ثبات در غرب آسیا خواهد شد.

منبع: برنا

کد خبر: 1126457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =