اساتید چند روز بعد از امتحان می‌توانند نمرات را اعلام کنند؟

استاد هر درس موظف است گزارش نمره ارزیابی نهایی درس دانشجویان را در طول مدت ۱۰ روز از تاریخ برگزاری امتحان پایان نیمسال آن درس به اداره آموزش دانشکده یا واحد مربوط اعلام کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در آیین‌نامه‌های وزارت علوم بر نقش اساتید در روند برگزاری امتحانات و اعلام نمرات دانشجویان تاکید شده است. ایسکانیوز در نظر دارد در ایام امتحانات به وظایف اساتید در این مدت و نحوه اعتراض دانشجویان به نمراتشان بپردازد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:

وظایف اساتید هنگام برگزاری امتحانات

بر اساس ماده ۷ شیوه نامه حذف درس در دانشگاه‌های کشور، ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو در هر درس براساس حضور و فعالیت کلاسی، انجام تکالیف آموزشی ـ پژوهشی و نتایج امتحانات میان نیمسال و پایان نیمسال انجام می‌گیرد. برگزاری امتحان پایان نیمسال برای هر درس نظری و عملی، الزامی است و شرط گزارش نمره از سوی استاد درس، شرکت دانشجو در آزمون پایان نیمسال خواهد بود.

بر اساس ماده ۲۴ مقررات و آئین نامه آموزشی وزارت علوم، استاد هر درس موظف است گزارش نمره ارزیابی نهایی درس دانشجویان را در طول مدت ۱۰ روز از تاریخ برگزاری امتحان پایان نیمسال آن درس به اداره آموزش دانشکده یا واحد مربوط اعلام کند.

اداره آموزش هر دانشکده یا واحد ذیربط هر دانشگاه موظف است نمرات دانشجویان را حداکثر تا ۲ هفته پس از برگزاری آخرین امتحان هر نیمسال و بعد از رسیدگی به اعتراض های دانشجویان و رفع اشتباه‌های احتمالی به آموزش کل دانشگاه ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =