اصلاحات 3 دهه پابرهنه دنبال غربی‌ها دوید / سفر رئیسی به روسیه مبتنی بر دیپلماسی متوازن با جهان است

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه نیز مبتنی بر دیپلماسی متوازن و شعار نه شرقی و نه غربی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ عزت الله اکبری تالارپشتی با اشاره به سفررئیس جمهور به روسیه، اظهار داشت: این سفر از جهت سیاسی و اقتصادی سفر بسیار موفقی خواهد بود و تودهنی محکمی به آمریکا و هم پیمانان غربی آن محسوب می‌شود که تاکنون یک لحظه از دشمنی با مردم ایران کوتاه نیامده‌اند.روسیه همسایه شمالی ماست و این حق طبیعی دو کشور همسایه است که روابط خود را بر مبنای منافع متقابل توسعه دهند و دلیلی برای مخالفت با توسعه این روابط وجود ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جریان‌سازی تبلیغی حامیان دولت سابق علیه توسعه روابط ایران با همسایگان گفت: جریان اصلاحات در سه دهه اخیر به ویژه در 8 سال گذشته، پابرهنه دنبال غربی‌ها دویدند و چیزی به دست نیاوردند، جز اینکه روز به روز زندگی را برای اقشار مستضعف که صاحبان اصلی انقلاب هستند، تنگ‌تر کردند.

اکبری با تاکید بر اینکه شأن جمهوری اسلامی نیست که در زمین‌های تعریف‌شده و بلوک‌بندی شده توسط دشمن بازی کند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران منافع خود را در هر جایی که ببیند ارتباط برقرار می‌کند و اگر ما با آمریکا ارتباط نداریم، به خاطر خوی وحشیگری و قانون‌شکنی آنهاست که در قالب جنگ و کشتار یا تحریم‌های غیرقانونی خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در کجای دنیا این رفتار با موازین حقوقی بین‌المللی سازگاری دارد که کشوری مثل آمریکا قوانین داخلی خودش را در زمینه تحریم کشورهای دیگر مانند ایران، به کل جهان تسری دهد و در قالب تحریم‌های ثانویه، کشورهای دیگر را هم مجبور به تبعیت از تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی خودش بکند؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برجام تجربه رفتار آمریکا و غربی‌ها را دیده‌ایم، تأکید کرد: بر این اساس، نمی‌توانیم در زمین طراحی شده توسط آنها بازی کنیم و لذا سفر رئیس جمهور به روسیه نیز مبتنی بر دیپلماسی متوازن و شعار نه شرقی و نه غربی است؛ درواقع جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی به دنبال منافع ملی خودش است و در این مسیر، به منافع کشورهای دیگر نیز احترام می‌گذارد.

اکبری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه برای توسعه روابط اقتصادی میان ایران و روسیه عنوان کرد: در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای با روسیه داشته باشیم و با توجه به جایگاه روسیه در سازمان همکاری‌ شانگهای، تقویت روابط با روسیه می‌تواند زمینه خوبی را برای توسعه روابط با دیگر اعضای شانگهای فراهم کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه چهره سفارتخانه‌های ما در کل دنیا باید تغییر کند، گفت: سفارتخانه‌های ما باید از حالت تشریفاتی به مجموعه‌های فعال سیاسی و اقتصادی تبدیل شوند و این به نفع منافع ملی و امنیت ملی ماست.

منبع: فارس

کد خبر: 1126464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      برا هیچ رفته طرز نشستن پوتین بیانگر نگاه آنها به ایران