بازیگر پیشکسوت در انتظار ساخت فصل دوم اپیدمی / کاهش تعداد سریال‌های تلویزیونی

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در هنر بازیگری و در مملکت ما جایگاه پیرها خیلی کم است. به بازیگران مسن در سینما و تلویزیون ایران نقش نمی‌دهند به این دلیل که می‌گویند هر لحظه ممکن است این هنرمند بمیرد. اما ظاهراً فقط کهولت سن برای سیاستمداران کشور عیب نیست.

آتش تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود گفت: در حال حاضر منتظرم فصل دوم سریال اپیدمی ساخته شود. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سعید کمانی و کارگردانی امیرسجاد حسینی در ژانر درام اجتماعی است و بیانگر زحمات کادر درمان است.

وی درباره اینکه علت کم کاری‌تان انتخاب خودتان هست یا شرایط موجود، گفت: در مملکت دیگر کاری وجود ندارد که به ما منوط باشد. می‌بینیم که تعداد سریال‌ها بسیار کم شده است و کارگردان‌هایی که با آنها کار می‌کردیم اکثرا فعالیتی نمی‌کنند. کم‌کاری عارضه این روزها است و خودمان علاقه به فعالیت داریم.

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه علاوه بر بیماری کرونا لابی‌گری نیز نقش موثری در وضعیت کنونی تلویزیون ایران دارد، تشریح کرد: بعضی از افراد در این میان لابی‌گری کرده و به عده‌ای نقش‌فروشی می‌کنند. عده‌ای نیز خودشان پیشنهاد می‌دهند که در قبال پرداخت پول نقشی را عهده‌دار شوند. بنابراین مقداری اوضاع خوب نیست‌.

تقی‌پور درباره جایگاهی که برای هنرمندان پیشکسوت در کشور وجود دارد، بیان کرد: در هنر بازیگری و در مملکت ما جایگاه پیرها خیلی کم است. در صورتی که در کشورهای دیگر به این صورت نیست و به راحتی بازیگر را کنار نمی‌گذارند و برایش ارزش و احترام قائلند. در کشور ما به بازیگران مسن در سینما و تلویزیون ایران نقش نمی‌دهند به این دلیل که می‌گویند هر لحظه ممکن است این هنرمند بمیرد. اما ظاهراً کهولت سن فقط برای سیاستمداران کشور عیب نیست و بازنشستگی هم ندارند. البته خودمان هم باید کار کنیم حتی تئاتر خیابانی، درست است پول ندارد اما کار است دیگر.

بازیگر سینما و تلویزیون افزود: ما با کار کردن نسل جدید مشکلی نداریم اما روی هم رفته به پیشکسوتان بهایی نمی‌دهند. باید در تلویزیون چندتا عمو و دایی و پدربزرگ می‌داشتیم تا برای مردم الان جا می‌افتاد. در سینما نمی‌گذارند کسی اوج بگیرد و در اوج بماند. به‌ویژه در اوایل انقلاب این اتفاق می‌افتاد بلاقاصله فرد را تا 2سال بیکار می کردند تا از چشم بیفتد.

وی درباره حمایت‌های صداوسیما از پیشکسوتان به‌ویژه در ایام کرونا گفت: صداوسیما همینکه به فکر خودش باشد شاهکار کرده است. آنجا آنقدر عوامل زیاد هست که به ما چیزی نمی‌رسد. حمایت‌ها اصلا راضی‌کننده نیست. من به فکر هنرمندان اجاره‌نشینی هستم که دستشان تنگ است.

تقی پور افزود: الان هر مسئولی کلاه خود را سفت چسبیده است که باد نبرد. این‌همه مشکلات وجود دارد و نمی‌خواهند رسیدگی کنند.

گفتنی است؛ آتش تقی‌پور (زاده ۱۵ فروردین ۱۳٢۴) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است.تقی‌پور دیپلم ادبی را در ارومیه گرفت و در سال ۱۳۴۵ وارد دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک شد. در سال ۱۳۴۹ در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی دانش‌آموخته شد و به عنوان بازیگر با کارگاه نمایش در چندین اجرا همکاری کرد. اولین کار حرفه‌ای او بازی در نمایش حکومت زمانخان به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال ۱۳۴۶–۱۳۴۵ در تالار سنگلج به اجرا درآمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =