فعالیت ربوی در نظام بانکداری ‌حرام است

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه هرگونه فعالیت ربوی در نظام بانکداری ‌حرام است، گفت:‌ از آقایان "سیف و همتی"‌ خواستیم دیرکرد را بردارند، اما ‌نتوانستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر قواعد بانکداری بدون ربا گفت: هرگونه فعالیت ربوی در نظام بانکداری اسللامی حرام است.

وی تاکید کرد: گسترش ابزارهای مبتنی بر عقود اسلامی به تسهیل و گسترش کسب‌وکارها، رشد تولید و رشد اقتصادی قطعاً کمک خواهد کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با آقایان سیف و همتی مسئله اخذ دیر کرد تسهیلات توسط بانک‌ها را به عنوان ربای حرام مطرح کردیم و خواستیم دیرکرد را بردارند، اما نشد و نتوانستند.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان خواستار تقویت ارزش پول ملی شد و گفت: کنترل تورم امری بسیار مهم است و باید تلاش کرد تا با به‌کارگیری سیاست‌های مناسب به برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم کمک کرد.

این مرجع تقلید گفت: زمانی با 30 هزار تومان می‌شد خانه خرید، اما الان یک کیلو میوه هم نمی‌دهند!

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: در کنار این امر، بانک‌ها باید سازوکارهایی را برای هدایت سرمایه‌های مردم به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی اعم از بخش کشاورزی، صنعت صادرات و واردات در نظر گیرند و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =