صادرات گاز به ترکیه متوقف شد

 مقامات ترکیه‌ ای امروز اعلام کردند که ایران صادرات گاز به این کشور را به مدت ۱۰ روز و به خاطر مشکلات فنی متوقف کرده‌است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات ترکیه‌ای امروز اعلام کردند که ایران صادرات گاز به این کشور را به مدت ۱۰ روز و به خاطر مشکلات فنی متوقف کرده‌است. این مسأله باعث شده تا نیروگاه‌های ترکیه‌ای مجبور شوند، مصرف گاز خود را تا ۴۰ درصد کاهش دهند.

دولت ترکیه همچنین به شرکت‌های توزیع گاز در این کشور اعلام کرده که باید ‌تامین گاز مشتریان بزرگ گاز در این کشور را ۴۰ درصد کاهش دهند. البته گفته می‌شود، مدارس و بیمارستان‌ها از اجرای این قانون مستثنی شده‌اند.

مقامات ترکیه می‌گویند: ایران به این کشور اطلاع داده که به مدت ۱۰ روز و به خاطر مشکلات فنی صادرات گاز به این کشور متوقف خواهد شد، اما آنکارا گفته در حال مذاکره برای از سرگیری هر چه زودتر دریافت گاز از ایران است.

ترکیه برای تامین گاز خود تقریبا به طور کامل به واردات از ایران، روسیه و آذربایجان متکی است و آمارهای رسمی نشان می‌دهد، در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۱ ترکیه ۱۶ درصد گاز مورد نیاز خود را از ایران دریافت کرده است.

قیمت حامل‌های انرژی در ترکیه به شدت افزایش یافته که دلیل آن بالا رفتن قیمت گاز در بازار جهانی و کاهش ۴۴ درصدی ارزش پول ملی ترکیه بوده است.

گفته می‌شود؛ فقط این ماه قیمت برق در ترکیه به خاطر تقاضای بالا ۱۲۵ درصد برای مشترکان پرمصرف و ۵۰ درصد برای خانوارهای کم‌درآمد افزایش داشته است.

این ماه همچنین قیمت گاز در ترکیه برای مصارف خانگی ۲۵ درصد و برای مصارف صنعتی ۵۰ درصد افزایش یافته است. قیمت گاز نیروگاه‌ها در این کشورها نیز ۱۵ درصد بالا رفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1126543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مردم IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      خدا را شکر 10روز گاز مفتی نمی برند
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      توریست هامون رو که بیش از 40 ساله بهتون دادیم، گاز هم بهتون می دیم تا خوش باشید!