افزایش تعداد بستری‌های کرونایی/  بیش از ۲ هزار نفر به امیکرون مبتلا شده‌اند

وزیر بهداشت گفت: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی در روزهای گذشته چهار برابر شده است و تعداد بستری‌ها افزایش یافته است بنابراین ضرورت دارد برای کنترل این سویه جدید مردم حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی کشور در مشهد اظهارداشت: کشور ما از روند رو به رشد سویه اومیکرون در جهان و منطقه  مستثنی نیست و در تست‌های رندومی که از مردم گرفته شده بیش از ۲ هزار نفر به اومیکرون مبتلا شده اند که احتمالا این آمار بیشتر است.

وی افزود: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی در روزهای گذشته چهار برابر شده است و تعداد بستری‌ها افزایش یافته است بنابراین ضرورت دارد برای کنترل این سویه جدید مردم حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تا الان حدود ۱۴ میلیون نفر دز سوم را دریافت کرده اند و اگر تعداد مرگ و میر در کشور کاهش یافته بخاطر تزریق واکسن است.

عین‌اللهی عنوان کرد: هم اکنون ۸۹ درصد مردم دز اول و ۷۹ درصد دز دوم را دریافت کردند و جامعه باید بداند که ایمنی واکسیناسیون محدود است.

وی اظهارکرد:  ما همه تلاشمان را برای تامین واکسن وارداتی برای استفاده در کنار واکسن داخلی انجام می‌دهیم و تا الان ۱۸۵ میلیون واکسن برای کشور تامین شده که حدود ۱۵۲ میلیون آن واکسن‌های وارداتی بوده و بقیه واکسن‌های تولید داخلی است.

 عین‌اللهی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵ نوع واکسن در کشور تولید می شود که بعضی از آنها در مقابله با سویه های مختلف اومیکرون هم تاثیر گذار است.

 عدالت پزشکی باید به‌طور ویژه مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز اظهارداشت:نعمت خدمت به خادمان حوزه سلامت به‌خصوص در ایام بحران کرونا یک توفیق بزرگ بوده و باید تا روزی که فرصت خدمتگزاری داریم بهترین خدمات را به مردم در حوزه کاری‌مان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه موضوع عدالت پزشکی باید به‌طور ویژه مورد توجه باشد، گفت: باید جریانات علمی، اخلاقی و تربیتی پزشکی به بهترین شکل ممکن در جریان باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم از صدها سال عبادت برتر است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان دلسوز، خدوم و دغدغه‌مندی در حوزه سلامت داریم و پیشنهاد می‌کنیم که سند نظام جامع سلامت به تصویب برسد و از نیروهای ولایی و انقلابی در وزارتخانه‌ و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه می‌خواهیم که ضمن حفظ روحیه جهادی، بهترین نوع خدمت را به مردم ارائه کنند.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: شهدای مدافع سلامت قله‌های افتخار این عرصه هستند و باید نام و یاد این عزیزان همواره زنده نگه‌داشته شده و خانواده‌های معززشان هم تکریم شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه موضوع عدالت پزشکی باید به‌طور ویژه مورد توجه باشد، گفت: باید جریانات علمی، اخلاقی و تربیتی پزشکی همانند موضوعات ازدواج، فرزندآوری و واکسیناسیون که به‌خوبی دیده شده به بهترین شکل ممکن در جریان باشد.

وی بیان کرد: همه ما باید در مسیر خدمت صادقانه به مردم تلاش کنیم و بدانیم که اگر به خدا توکل کنیم، خود خدا یاری‌گرمان خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1126548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =