دانشگاه‌های برگزیده در ثبت پایان‌نامه‌ اعلام شدند

پژوهشگاه ایرانداک فهرست دانشگاه‌های برگزیده در ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، طبق قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آئین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران) همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

برای انجام این قانون، ایرانداک «سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده» را در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR راه‌اندازی کرده است که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در مجموع ۴۵۸ مؤسسه با آن همکاری داشته و نزدیک به ۷۰ هزار پارسا و بیش از ۴۷ هزار پیشنهاده را در آن ثبت کرده‌اند.

در همین حال ایرانداک، فهرست دانشگاه‌های برگزیده در همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را نیز اعلام کرد.

سامانه «همانندجو» در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR با پشتوانه روزافزون تمام‌متن بیش از ۴۰۰ هزار عنوان پارسا، بیش از ۹۰ هزار عنوان پیشنهاده و نزدیک به ۲۸۰ هزار عنوان مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار دارد که اکنون نزدیک به ۴۵ هزار استاد و ۲۶۰ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد و شیراز رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند.

در میان نشریه‌های علمی عضو سامانه همانندجو نیز نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی، نشریه پژوهش‌های کاربردی روان‌شناختی و نشریات دانشگاه جامع امام حسین (ع)، رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر معماری و عمران، کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز و کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سهند نیز در میان همایش‌های عضو سامانه همانندجو، بالاترین رتبه همانندجویی را در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ کسب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =