مهمترین منافع اجرای سند ۲۵ ساله ایران و چین

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن گفت: ایران از نظر ژئوپولیتیک جایگاه برتری در منطقه خاورمیانه دارد و  چین هم با داشتن توان اقتصادی و تجاری در سطح جهان تعیین کننده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «سید جواد حسینی کیا» در مورد عملیاتی شدن قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ایران از نظر ژئوپولیتیک جایگاه برتری در منطقه خاورمیانه دارد و  چین هم با داشتن توان اقتصادی و تجاری در سطح جهان تعیین کننده است پس دو کشور در سایه اجرای یک قرارداد طولانی مدت، خواهند توانست منافع زیادی از همکاری با یکدیگر کسب کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: چین درحال تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی و تجاری جهان است، پس تهران باید به سمت توسعه روابط با چین گام بردارد.

نماینده مردم سُنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین می تواند تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ملت ایران را خنثی کرده و افق روشنی برای آینده کشور ترسیم کند تا ایران بتواند در چارچوب این توافق نامه به دستاوردها و نتایج مطلوب و مورد نظر دست پیدا کند.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: انعقاد این گونه قراردادها باید با داشتن تضمین‌های لازم منجر به ثبات اقتصادی کشور شود. این راهبرد نوعی مقابله با تحریم ها، نوسانات ارزی و برخی مشکلات در حوزه فشارهای تحریم است.

وی افزود: با عملیاتی شدن قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین حوزه صادرات رونق خواهد گرفت چون الزامات دو طرفه است و بخشی از نیازهای کشور درحوزه مواد اولیه و داروها حل خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیاتی شدن این قرارداد در حوزه صادرات پتروشیمی و نفت دستاوردی های مهمی برای جمهوری اسلامی خواهد داشت و مشکلات ناشی از تحریم‌های بانکی حل می‌شود. علاوه بر این از انزوای ایران در توسعه مبادلات اقتصادی جلوگیری خواهد کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کسانی که این قراردادها را تدوین  و تنظیم می کنند باید با نگاه بلند مدت، حمایت از صنعت و تولید داخلی را هم مدنظر قرار دهند.

حسینی کیا با بیان اینکه غربی‌ها تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران را شکست خورده تلقی می‌کنند، گفت: چین در مذاکرات وین حضور دارد و لذا عملیاتی شدن این سند هم زمان با برگزاری مذاکرات وین برای رفع تحریم ها پیام های مهمی را برای طرف‌های غربی در مذاکرات دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: ایرنا

کد خبر: 1126614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =