بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی

فرقی ندارد که در چه سن و سالی هستید و به چه دلیلی دلتان می خواهد تا زبان انگلیسی را سریع تر یاد بگیرید! آنچه اهمیت بسیاری دارد این است که بدانید برای رسیدن به این هدف باید از کدام مسیر عبور کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زبان آموزی یکی از زمینه های مهم و مورد توجه دانشمندان است. توانایی آموختن زبان، انسان را از سایر موجودات متمایز می کند. علم تاکنون در تلاش برای درک عملکرد مغز بسیار موفق بوده‌ است.

دانشمندان بسیاری درباره ی نحوه ی زبان آموزی تحقیق کرده اند، اما واقعا انسان چگونه زبان می آموزد و آن را می فهمد. مزایای بسیاری در یادگیری زبان های خارجی برای مغز وجود دارد.

مطالعات و پژوهش های مربوط به یادگیری زبان های خارجی به ابعاد مختلفی می پردازند؛ بعضی معطوف به بزرگسالان است و بعضی دیگر به کودکان و فرایند یادگیری شان می پردازد. با درک چگونگی و چرایی آموزش زبان، مسیر ما در سفر یادگیری زبان انگلیسی سریع تر و ساده تر می شود و می فهمیم چگونه زبان انگلیسی را سریع تر یاد بگیریم.

راهکارهایی را برای آموختن زبان انگلیسی آورده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

• به خودتان یادآوری کنید که چرا در حال یادگیری هستید. این امر ممکن است واضح به نظر برسد، اما تشخیص دقیق این که چرا می خواهید یک زبان را یاد بگیرید واقعا مهم می باشد. آلکس راولینگ، یک معلم زبان که اکنون در حال یادگیری سیزدهمین زبان خود می‌باشد، می‌گوید: “انگیزه معمولا اولین چیزی است که باید داشته باشید، به خصوص در مورد دانش آموزانی که خودشان به خودشان آموزش می دهند.”

• برنامه ریزی، اولین گام برای یادگیری زبان است.

• برای یادگیری زبان، تنها  خرید کتاب زبان کافی نیست! اگر شما هم از دسته افرادی هستید که هر بار یک کتاب جدید تهیه می کنید و آن را بدون استفاده در قفسه های کتابخانه قرار می دهید و عذاب وجدان می گیرید، باید به خودتان قول بدهید که این روند را متوقف کنید.

انتخاب منابع تنها بخشی از یادگیری زبان است. یک ‌زبان آموز موفق بایستی پس از خرید منابع اقدام به دسته بندی منابع و برنامه‌ریزی کند. پیروی از یک برنامه ریزی دقیق می تواند زبان آموز را گام به گام به یادگیری کامل انگلیسی نزدیکتر کند.

• اگر بخواهید بدون رفتن به کلاس زبان، انگلیسی یاد بگیرید، راهکارهای زیادی وجود دارد. اول از همه باید اراده ی قوی و پشتکار داشته باشید.

• شما باید روزانه فیلم و برنامه هایی با زبان انگلیسی گوش بدهید. 

• می توانید لغات را در دفترچه ای یادداشت کنید و در طول روز آن ها را برای خود تکرار کنید. هر چه دامنه ی لغاتتان زیاد شود راحت تر و سریع تر می توانید زبان را یاد بگیرید.

• کمیک (comic) بخوانید. اگر شما در زبان انگلیسی مبتدی هستید و علاقه ای به خواندن کتاب داستان های کودکانه ندارید پیشنهاد می کنیم از کتاب های داستان مصور یا اصطلاحا کمیک استفاده کنید. کتاب های کمیک انگلیسی را می توانید از کتابفروشی های محل سکونت یا فروشگاه های آنلاین خریداری کنید.

• اگر نمی خواهید بابت به دست آوردن کتاب های کمیک هزینه ای پرداخت کنید، بهترین روش استفاده از وب کمیک‌ها است که می‌توانید با جستجو در سطح اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید و یادگیری خودتان را آغاز کنید.

راهکارهایی برای آموختن زبان انگلیسی, گام های یادگیری زبان انگلیسی چیست
طرز یادگیری زبان انگلیسی

• سعی کنید کتاب های زبان انگلیسی را مطالعه کنید و آن ها را برای خود ترجمه کنید. این روش علاوه بر یادگیری زبان به روخوانی زبان شما هم کمک می کند.

• موسیقی های زبان انگلیسی را دانلود کنید و در طول روز آن ها را گوش دهید. و سعی کنید با آن ها همخوانی کنید.

• در یک دوره کلاس های آموزشی شرکت کنید. دوره های زبان انگلیسی به شما کمک خواهند کرد بخوبی کلمات و دستور زبان را یاد بگیرید، شرکت در دوره‌های آموزشی به شما این اطمینان را می دهند که همه چیز را به درستی یاد گرفته اید.

• بازی کنید و زبان یاد بگیرید. اگر علاقه به بازی های ویدیویی دارید و ساعت های زیادی را پشت کامپیوتر، تبلت یا گوشی می گذرانید پیشنهاد می کنیم این روش را حتی برای یکبار هم که شده امتحان کنید، قطعا از نتایج آن تعجب خواهید کرد! سعی کنید به صورت آنلاین با دیگران بازی کنید، در این روش شما شانس این را دارید تا با مردم کشورهای مختلف هم بازی شوید و با زبان انگلیسی با آنها صحبت کنید و از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرید. اما در انتخاب بازی خیلی دقت کنید.

• در منزل با اطرافیان و حتی دوستانتان به زبان انگلیسی صحبت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =