زیرساخت‌های اولیه برای جذب دانشجوی خارجی فراهم شود/ توجه به توسعه رشته‌های فنی و مهارت محور

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های اولیه برای جذب دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود، گفت: توسعه رشته‌های فنی و مهارت محور با مطالعه دقیق برای جذب دانشجوی بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی، معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های اولیه برای جذب دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود، گفت: برای جذب دانشجوی خارجی علاوه‌بر امکانات و تجهیزات رفاهی در کنار کیفیت بخشی به سطح آموزش باید زمینه لازم برای این جذب فراهم شود.

وی افزود: تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی، سلف سرویس، رستوران و انجام امور قانونی همچون ویزا، اقامت و ... باید در دستور کار واحدهای دنشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد. 

 بروجردی با تأکید بر توسعه رشته‌های مهارت محور در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توسعه رشته‌های فنی و مهارت محور باید با مطالعه دقیق برای جذب دانشجوی بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی واحدهای بین‌الملل در کشور عراق و یمن خبر داد و گفت: باید با برنامه ریزی سیاست جذب دانشجوی خارجی از کشورهای خاورمیانه، اروپا و آفریقا را دنبال کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی باید در کیفیت و کمیت سرآمد باشد و با حرکت بر محور کارآفرینی، ثروت تولید کند. 

همچنین  احسان کامرانی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: این دانشگاه بزرگترین مجتمع آموزش عالی در استان هرمزگان است که بیش از ۵۰ درصد بار آموزش عالی استان را در تمام این حوزه ها بر دوش کشیده و تلاش می کند تا به بالندگی بیشتری دست یابد.

وی توسعه رشته های دریا محور را یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد. 

لازم به ذکر است، بروجردی و هیأت همراه در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور در مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی به مقام شامخص آنان ادای احترام کردند. بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، دیدار با استاندار هرمزگان، بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و ... از برنامه‌های سفر بروجردی و هیأت همراه به استان هرمزگان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126707

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =