روند ارائه خدماتِ سلف‌ها و خوابگاه‌ها در ترم جدید چگونه است؟

کمتر از یک ماه به آغاز ترم جدید تحصیلی باقی مانده در این شرایط روند فعالیت خوابگاه‌ها، سلف و بوفه دانشگاه‌ها که با شیوع کرونا در سال‌های اخیر مغفول بوده نیازمند تجهیز اماکن، تصمیمات به روز بر اساس ستاد ملی مقابله با کرونا و امکانات موجود است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، تمامی کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی که شهرهای آنها برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا به رنگ‌های آبی و زرد اعلام می‌شوند، به صورت حضوری (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) تشکیل می‌شود.

 تشکیل کلاس‌های حضوری صرفاً در خصوص دروسی است که دارای ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر باشند. برگزاری کلاس‌های درسی با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر همچنان به صورت مجازی است. واحدهای دانشگاهی در برگزاری کلاس‌های حضوری، ضوابط مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی (رعایت حداقل فاصله اجتماعی ۱/۲ متر، ضدعفونی کردن کلاس‌های درسی و...) را رعایت کنند. برگزاری تعداد ۱۶ جلسه کلاس (حضوری و مجازی) الزامی است. در این شرایط با توجه به دستورات مسئولان امر مبنی‌بر آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ انتظار می‌رود تا تمهیدات لازم در زمینه روند بازگشایی خوابگاه‌ها و نحوه ارائه غذا در سلف جای تامل دارد.

روند ارائه خدمات در سلف‌های دانشگاهی چگونه است؟

فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی چندی قبل درباره  کم و کیف ارائه خدمات رفاهی ترم جدید در دانشگاه‌ها گفت:  قبل از شیوع کرونا یک وعده غذا برای دانشجویان از سوی سلف دانشگاه ارائه می‌شد.

وی افزود: شاید در ترم جدید تدابیر بر اساس ارائه محصولات خوراکی به شکل خام باشد. هرچند تا آغاز ترم جدید باید در این زمینه فکر کرده و تمهیدات مناسب را اندیشید تا بتوان بهترین تصمیم را در ارائه خدمات به دانشجویان اتخاذ کرد. 

جهان‌بین درباره تجهیز خوابگاه ادامه داد: تجهیز خوابگاه‌ها یکی از دغدغه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است تا بتوان بهترین شرایط رفاهی را به دانشجویان ارائه داد. 

شرایط پذیرش دانشجویان مهیاست

وجیهه ترکمانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند بازگشایی سلف، خوابگاه و بوفه دانشگاه‌ها در ترم جدید گفت: برای دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی خوابگاه‌ها به رغم شرایط کرونایی در واحدهای دانشگاهی با ظرفیت مطلوب و بر اساس دستورالعمل سازمان مرکزی سرای دانشجویی برای دانشجویان امکان فعالیت‌های ویژه برای واحدهای عملی، امتحانات، کارورزی و استفاده از خوابگاه‌ها فراهم شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس افزود: البته در ایام کرونا اداره این خوابگاه‌ها به رغم تعداد محدود دانشجو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسان نبود. از زمان تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پزشکی و پیراپزشکی به استثنای ورودی‌هایی ۱۴۰۰ دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو یا سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند. واحدهای زیرمجموعه علوم پزشکی همچنان روند بازگشایی را داشته و هم‌اکنون شرایط برای پذیرای دانشجویان مطابق با روال عادی است. البته خوابگاه‌ها تجهیز و امکان فعالیت دارند، اما روند فعالیت آنها بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا در روزهای آغازین نیمسال دوم سال تحصیلی جاری مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سلف و بوفه دانشگاه‌ها تعطیل است، تاکید کرد: در صورت بازگشایی دانشگاه‌ها به شکل حضوری امکان واگذاری سلف و بوفه به پیمانکار وجود دارد تا بتوان خدمات رفاهی مناسب را به دانشجو ارائه داد. البته هر گونه فعالیت این مراکز مطابق با تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =