اشتباهات رایجی که عوارض بدی را برای چشم‌ها دارد

استفاده گسترده از کامپیوتر و گوشی های اندروید خطر جدی برای سلامت چشم ها محسوب می شوند که با بی توجهی به آن چشمان را حتی تا مرز نا بینا شدن هم می برند که هشداری برای افراد مرتبط با این لوازم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، استفاده گسترده از کامپیوتر و گوشی های اندروید خطر جدی برای سلامت چشم ها محسوب می شوند که با بی توجهی به آن چشمان را حتی تا مرز نا بینا شدن هم می برند که هشداری برای افراد مرتبط با این لوازم است.

بیشتر بخوانید:

علائم پیرچشمی را بیشتر بشناسید

استفاده از کامپیوتر برای ساعت ها نگاه کردن به صفحه تلفن های هوشمند به چشم ها فشار می آورد. چون چشم سعی در فوکوس کردن و دقت، بیشتراز دیگر کارها می کند. بیست سال قبل کودکان بیرون خانه بازی می کردند و اکثر دید آنها، دید دور بود. امروزه بیشتر بچه ها با یک رایانه در خانه یا مدرسه کار می کنند.

پزشکان و متخصصین چشم پزشکی هشدار می دهند نور تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی مانند رایانه، تبلت و تلویزیون های تخت می تواند به آسیب دراز مدت چشم منجر شود. پژوهشگران انگلیسی در یک مطالعه جدید بر روی دو هزار نفر، نشان دادند افراد زیر ۲۵ سال روزانه ۳۲ بار تلفنشان را بررسی می کنند. 

اندی هپوورت متخصص تعیین نمره عینک می گوید:نور آبی بنفش به طور بالقوه برای بخش عقب چشم خطرناک و سمی است. بنابراین در طول یک دوره طولانی به طور بالقوه می تواند به چشم آسیب بزند. به گفته وی وقتی به صفحه تلفن هوشمند نگاه می کنید، نوری که می تابد آبی بنفش است. 

چشم پزشکان می گویند هرچند نور آبی "خوب" یا همان نور آبی فیروزه ای برای تنظیم ساعت زیستی بدن لازم است، اما از سوی دیگر رنگ آبی بنفش می تواند نظم خواب را به هم بزند و بر حال روحی اثر بگذارد.

دلایل ضعیف شدن چشم 

دکتر هپوورت می گوید:هرچند از وجود رابطه مستقیم این نوع نور با مشکلات چشم مطلع نیستیم اما شواهد قوی آزمایشگاهی از وجود بالقوه چنین رابطه ای خبر می دهد. به گفته وی آنچه که موجب فشار به چشم می شود ترکیبی از پلک نزدن و نزدیک نگه داشتن تلفن به چشم است.

پلک زدن زمان استفاده از رایانه و تلفن همراه بسیار مهم است. این امر چشمتان را دوباره مرطوب می کند و از خشک شدن محافظت می کند. بر اساس مطالعات زمانیکه مردم با رایانه کار می کنند پنج برابر کمتر از حالت عادی پلک می زنند که این خود یک هشدار است.

اشک به دلیل کمتر پلک زدن زودتر تبخیر می شود و چشم دچار خشکی می گردد. چون هوای اکثر دفاتر خشک می باشد این امر باعث تبخیر بیشتر اشک و احتمال بیشتر خشکی چشم می شود. اگر شما هم خشکی چشم را تجربه کرده اید از چشم پزشکتان اشک مصنوعی مناسب را برای استفاده در طول روز تقاضا کنید.

به بیان دیگر نباید قطره های نرم کننده را با قطره هایی که قرمزی چشم را از بین می برند اشتباه گرفت، که این دومی تنها باعث می شود ظاهر چشم شما بهتر شود. اینها با کوچک تر کردن قطر رگهای روی سفیدی چشم باعث می گردند که چشم سفیدتر بنظر برسد.

اما این قطره ها ترکیبات لازم برای برطرف کردن خشکی چشم و تحریک را ندارند. این تمرین را انجام دهید، هر ۲۰ دقیقه ۱۰ بار مانند زمانیکه خوابتان می برد ( خیلی آهسته) پلک بزنید  و با این روش چشم خود را مرطوب کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1126731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =