پرداخت نشدن وام ۱۰ تا ۲۰ درصد دانشجویان/ نرخ غذای دانشجویی در ترم بهمن تغییر نمی‌کند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد دانشجویان پرداخت نشده است، به محض تخصیص باقی بودجه توسط این سازمان، صندوق رفاه نسبت به واریز وام‌های دانشجویان اقدام می‌کند.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره احتمال افزایش قیمت غذای دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: نرخ غذای دانشجویی نیمسال اول و دوم تحصیلی یکسان است، به همین دلیل هزینه غذای دانشجویی برای ترم بهمن افزایش پیدا نمی‌کند.

وی درباره وضعیت بازگشایی سلف‌های دانشگاه‌ها در ترم آینده بیان کرد: سلف‌ سرویس‌ در دانشگاه‌هایی که بازگشایی شده، فعال است اما غذا به‌ صورت بیرون بر به دانشجویان عرضه می‌شود. از طرفی برخی از دانشگاه‌ها برای تامین غذای دانشجویان با رستوران‌ها قراردادی منعقد کرده‌اند تا به دانشجویانی که در دانشگاه حضور دارند، خدمات عرضه کنند. در حال حاضر سلف دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجویان بیشتری در آن حضور دارند نیز بازگشایی شده است. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اعتراض برخی از دانشجویان مبنی بر پرداخت نشدن وام ضروری خاطرنشان کرد: هر دانشجو در طول دوران تحصیل خود مجاز است تنها یک بار نسبت به دریافت وام ضروری اقدام کند. در نیمسال اول تحصیلی معولا تقاضای دانشجویان برای دریافت این وام بیشتر است. از طرفی سازمان برنامه بودجه حدود ۵۹.۵ درصد بودجه را به صندوق رفاه دانشجویان تخصیص داده است، این درحالی است که باید ۸۳.۵ درصد( ۱۰ دوازدهم) به صندوق تخصیص می‌یافت.

گنجی تصریح کرد: به‌طور کلی سازمان برنامه و بودجه ۲۳ درصد کمتر بودجه به صندوق رفاه دانشجویان تخصیص داده است. وام‌های دانشجویان به محض تخصیص بودجه توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: ساز و کار پرادخت وام برای تمامی دانشگاه‌ها یکسان است. هر دانشجویی که سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کند و همچنین دانشگاه اطلاعات این فرد را سریع‌تر تایید کند، می‌تواند وام‌های دانشجویی را زودتر دریافت کند. ممکن است ۵۰ درصد وام‌های یک دانشگاه پرداخت شده باشد و ۵۰ درصد باقی مانده موفق به دریافت وام نشده باشند. همچنین این امکان وجود دارد وام تحصیلی برای ۱۰۰ درصد دانشجویان یک دانشگاه واریز شده باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: پرداخت وام بر اساس زمان ثبت‌نام دانشجویان و تایید دانشگاه‌ باشد. صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در این زمینه به سازمان برنامه و بودجه نامه نوشته و پیگیری‌های لازم در زمینه تخصیص بودجه را انجام داده است. به محض تخصیص باقی بودجه توسط این سازمان، صندوق رفاه نسبت به واریز وام‌های دانشجویان اقدام می‌کند.

 به گفته وی، پرداخت نشدن وام به برخی از دانشجویان تنها شامل وام ضروری نبوده و باقی وام‌ها را نیز شامل می‌شود.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: وام حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد دانشجویان پرداخت نشده و این موضوع صحت دارد. در حال حاضر لیست‌ وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویان به بانک‌ها ارسال شده است و به محض ابلاغ صندوق، بانک‌ها با فاصله یک تا ۲ روز مبالغ وام را به حساب دانشجویان واریز می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =