مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲بهمن

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در  سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  گزیده‌ای از  مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در شنبه(۲ بهمن)  را در ادامه می‌خوانید:

مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد شیراز برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد نیکخو، مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تقدیر و طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی یعقوبی به عنوان مسئول جدید این نهاد منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی در این جلسه با تأکید بر جایگاه دفاتر نهاد رهبری، گفت: حضور روحانیون در دانشگاه که در قامت دفاتر نهاد تجسم و تبلور پیدا کرده، مایه افتخار است؛ زیرا که با قشری فهمیده، فرهیخته و ارزشمند در این دو بخش مواجه می‌شویم. مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها موجب بازتعریف انس با آموزه های دینی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه سنگر علم است و مقام عابد بودن در این دنیا از همین دانشگاه ایجاد می‌شود، افزود: حوزه نیز به بعدی دیگر از وجود انسان می‌پردازد. یکی از شاهکارهای معجزه‌آمیز امام خمینی(ره) این بود که دو قشر روحانی و دانشگاهی را به هم پیوند داد و آثار و برکات همنشینی حوزویان و دانشگاهیان آنقدر زیاد است که باید شاکر آن باشیم.

وی اظهار کرد: بزرگترین ارمغان آسمانی و الهی برای انسان‌ها دین است و بدون دین زندگی معنا نخواهد داشت، انسانی زندگی با معنا را تجربه می‌کند که با آموزه‌های دینی در زندگی خویش مأنوس باشد و این انس در مجموعه دانشگاه با حضور روحانیون نهاد باز تعریف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی با تجلیل از زحمات حجت‌الاسلام نیکخو در زمان مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، خاطرنشان کرد: امیدواریم حجت‌الاسلام یعقوبی در اداره هر چه بهتر این مجموعه در استان فارس موفق باشد.

همچنین در این جلسه دکتر محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: یکی از نکات قوت در مدیریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، ارائه مشاوره‌های دلسوزانه و مدافعانه به هیأت علمی و کارکنان است.

وی تاکید کرد: با ابتکار حجت‌الاسلام نیکخو شورای راهبردی و مشورتی متشکل از استادان و همکاران برای حل مسائل استان ایجاد شده بود که کمک شایانی به بخش‌هایی از مدیریت استان کرد.

وی رمز موفقیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در دوره حاضر را انجام کار گروهی دانست و افزود: سختی‌های زیادی پیش روی دانشگاه است که با کار گروهی می‌توان وضعیت استان را تغییر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام نیکخو در سمت مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: امیدواریم حجت‌الاسلام یعقوبی نیز با پیروی از سیره مسئولان قبلی نهاد استان با همدلی و همکاری مجدانه به جریان روبه پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس کمک کنند.

کاشت ۷ درخت در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز

پنج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز برای گسترش فضای سبز و همراهی با اقدامات تحقیقاتی این دانشگاه در مزرعه تحقیقاتی هفت درخت کاشتند.پنج نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در راستای اهمیت دادن به فضای سبز و کارهای تحقیقاتی و حفظ ارتباط خود با دانشگاه هفت عدد درخت (سایه و نارنج) را در مزرعه تحقیقاتی این دانشگاه کاشتند.

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز با بیان خاطرات خود از چهار سال تحصیل در این مرکز آموزشی عنوان کرد: بیشتر دانشجویان فراتر از یک مکان آموزشی به محل تحصیل خود نگاه می‌کنند و همواره از آن به‌عنوان جایگاهی پرورشی که خود را برای زندگی اجتماعی-فرهنگی و مهارتی تقویت می‌کنند اهمیت قائل هستند.

لیلا تقوی با بیان نقش تعلیم و تربیتی استادان این دانشگاه آن را از دیگر امتیازهای تحصیلی دانست و با ابراز خشنودی از اقدامات رو به گسترش تحقیقاتی در زمین دانشگاه، نیت درختکاری که با تولد یکی از استادان همزمان شده، بهترین هدیه تولد این استاد عنوان کرد.

وی به اتفاق عاطفه شبان، مینا امینی، بیتا کراچی و ساناز دانشور از دانش‌آموختگان و دانشجویان ابراز امیدواری کردند که این اقدام در اسفند همزمان با روز درختکاری گسترش یابد.

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی البرز برای راه‌اندازی پردیس دانشگاهی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، آمادگی این دانشگاه را برای راه‌اندازی پردیس دانشگاهی اعلام کرد. حسین کلانتری خلیل‌آباد در دیدار با حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهر فردیس گفت: این شهر با داشتن جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر و توان بالقوه صنعتی، کشاورزی و ... نیازمند مراکز علمی، آموزشی و فناوری است، به همین دلیل، دانشگاه آزاد اسلامی در صورت همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان البرز این آمادگی را دارد که در شهر فردیس، پردیس آموزشی ایجاد کند.

وی افزود: رشد و ارتقای پردیس آموزشی به‌عنوان بازوی یاری‌رسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج زمینه‌ساز توسعه فناوری و نوآوری و در پی آن کارآفرینی و اشتغالزایی هرچه بیشتر در محدوده شهر فردیس و حتی استان خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: تأثیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تأسیس پردیس آموزشی باید دیده شده و با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

کارگاه آموزشی معارف مهدویت برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی معارف مهدویت ویژه اعضای هیأت علمی، استادان و کارکنان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، به همت پژوهشکده قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت برخط روزهای دوشنبه هر هفته از چهارم بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

این کارگاه با مشارکت دفتر توانمندسازی و مهارت‌های کاربردی، با کد شناسه ۶۰۵۳ با حضور استادان بنام و مبرز برپا خواهد شد.

علاقمندان جهت ثبت‌نام به لینک http://sc.iauec.ac.ir/DepartmentInfo/1 مراجعه و یا با شماره تلفن پشتیبانی واحد الکترونیکی ۴۲۸۶۳۳۷۷_۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =