فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر مارسی

شهر مارسی، شهری واقع در جنوب شرقی کشور فرانسه می باشد و به عنوان زادگاه بسیاری از هنرمندان و نویسندگان فرانسوی همچون الکساندر دوما، شناخته می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، شهر مارسی، شهری واقع در جنوب شرقی کشور فرانسه می باشد و به عنوان زادگاه بسیاری از هنرمندان و نویسندگان فرانسوی همچون الکساندر دوما، شناخته می شود. شهر مارسی از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی بهره می برد و برخی آن را، پایتخت فرهنگی قاره ی اروپا می دانند. مساحت شهر مارسی در حدود ۲۰۴ کیلومتر مربع است و عنوان بزرگ ترین شهر ساحلی در حاشیه ی مدیترانه را به خود اختصاص داده است. این بندر زیبا از جاذبه های گردشگری متنوعی برخوردار است و به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور فرانسه شناخته می شود.

بیشتر بخوانید:

فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوردو

فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر مارسی

آب و هوا و شرایط اقلیمی

همان طور که در قسمت بالا ذکر کردیم، شهر مارسی، بندری در حاشیه ی دریای مدیترانه می باشد و همین مساله آب و هوایی مدیترانه ای را برای این شهر زیبا به ارمغان آورده است.  فصل بهار و پاییز در این شهر بسیار معتدل است و بهار نسبت به پاییز کمی خشک تر می باشد. جالب است بدانید که زمستان های شهر مارسی  به هیچ وجه سرد و آزار دهنده نیستند و در فصل تابستان و در گرم ترین روزهای سال نیز، دمای هوای این بندر زیبا، از ۳۰ درجه بالاتر نمی رود و همین مساله محبوبیت این شهر زیبا را دوچندان نموده است. میزان بارندگی در این شهر متغیر است و هرگز نمی توان زمان آن را پیش بینی نمود. به طور کلی شهر مارسی از آب و هوایی متعادل برخوردار است و همین مساله باعث می شود تا گردشگران در فصول مختلف سال بتوانند، به این شهر رویایی سفر نموده و به راحتی در آن گشت و گذار نمایند.

بهترین زمان سفر به شهر مارسی

شهر مارسی در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد و از آن جایی که دارای آب و هوای معتدل و ملایم است، زمان سفر به آن هیچ محدودیتی ندارد. لیکن اگر به دنبال بهترین زمان سفر به شهر مارسی هستید بهتر است تا سفر خود را در بین ماه های اپریل تا ژوئن و یا سپتامبر تا نوامبر انجام دهید و بدین ترتیب در بهترین شرایط آب و هوایی از تمامی اماکن دیدنی این بندر زیبا دیدن نمایید.

فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر مارسی

جاذبه های گردشگری شهر مارسی

جاذبه های گردشگری شهر مارسی بسیار متنوع می باشند و اکثر آن ها از قدمتی دیرینه برخوردارند. بازدید از بناهایی همچون کلیسای بانوی صلح که بر فراز تپه ای بلند واقع شده است، موزه ی تمدن های اروپا و مدیترانه که زبانزد عام و خاص است، کلیسای سنت ویکتور که متعلق به قرن ۵ هجری است، بندرگاه ویکس که نقطه ی آغاز این شهر است و کلیسای جامع مارسی و بسیاری از مناطق دیدنی آن که به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر به وجود آمده اند، همه و همه از جاذبه های گردشگری شهر مارسی می باشند که بازدید از آن ها به شدت توصیه می شود و تماشای هر یک از آن ها خاطره ای به یادماندنی را برایتان به ارمغان می آورد.

تیم فوتبال مارسی

وقتی صحبت از شهر مارسی به میان می آید، بسیاری ار ورزش دوستان و ورزشکاران، به یاد تیم فوتبال مارسی می افتند و افتخارات آن را در ذهن مرور می نمایند. تیم فوتبال مارسی یک از مشهورترین و رده بالاترین تیم های کشور فرانسه است که تاکنون بارها و بارها عنوان قهرمانی را در لیگ فرانسه کسب کرده است. این تیم رکورد دار قهرمانی در جام حذفی فرانسه نیز می باشد و دارای طرفداران بیشماری در تمام کشورهای دنیا است. ورزشگاه خانگی این تیم، ورزشگاه ولودروم نام دارد و دارای ظرفیتی در حدود ۶۰ هزار نفر می باشد. گردشگران در صورت تمایل می توانند، به این ورزشگاه که در شرق شهر مارسی قرار گرفته است رفته و از آن دیدن نمایند. این تیم در بین اهالی شهر نیز بسیار محبوب است و تمامی بازی های آن دارای تماشاگران بسیاری در ورزشگاه می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =